نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

آمریکا «صدام» را وادار به تجاوز و حمله به ایران اسلامی کرد

آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» گفت: آمریکا برای مقابله با نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران چاره‌ای ندید جز این‌که صدام را وادار به تجاوز و حمله به ایران اسلامی کند، حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه آمریکا از صدام برای حمله به ایران در تاریخ ثبت شده است.
کد خبر: ۳۰۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ - 22September 2018

با تکیه بر امدادهای الهی، ولایت فقیه و یکپارچگی مردم، بر مشکلات غلبه خواهیم کردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» صبح امروز (شنبه) در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در خرم‌آباد، با عرض تسلیت ایام اسارت اهل بیت امام حسین (ع) و تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: آن‌چه باعث پیروزی ما را در هشت سال دفاع مقدس شد، الگو‌گیری از نهضت حسینی و شعار «هیهات منا الذله» امام حسین (ع) بوده است.

وی گفت: دفاع مقدس و دوران هشت سال جنگ تحمیلی، صحنه‌ای از عاشورا بود که رزمندگان عزیز ما با ذکر «یا حسین (ع)» در میدان رزم، شجاعت و شهامت را در برابر دشمن نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به تجاوز دشمن بعثی به ایران اسلامی، افزود: ۳۱ شهریورماه یک روز فراموش نشدنی در تاریخ ایران اسلامی است، روزی که رژیم بعث عراق تهاجم گسترده هوایی و زمینی به میهن اسلامی ایران داشته است.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که دوران دفاع مقدس، دوران پرافتخار و غرور‌آفرینی برای ملت ایران اسلامی است، عنوان کرد: ریشه حمله و تجاوز رژیم بعث عراق را باید پیروزی انقلاب اسلامی ایران بدانیم، زمانی که در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۵۷ انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، معادلات سیاسی جهان و منطقه را عوض کرد، آن روز ۲ ابرقدرت در دنیا وجود داشت یکی ابرقدرت غرب به سرکردگی آمریکا و دوم ابرقدرت شرق به سرکردگی شوروی سابق، اما انقلاب اسلامی ایران یک قدرت معنوی و حقیقی دیگری را به دنیا نشان داد و آن قدرت اسلام بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، با اشاره به توان جمهوری اسلامی ایران در مقابله با توطئه‌های دشمنان، تصریح کرد: استکبار جهانی یک مرتبه متوجه شد که در برابرش یک قدرتی قرار دارد که توان مقابله با آن را ندارد به همین جهت سفارت‌خانه خود را به مرکز جاسوسی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرد که دانشجویان انقلابی و پیرو خط امام با تسخیر آن، به آمریکا اولین ضربه را زدند و نشان دادند که در برابر قدرت انقلاب اسلامی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و همین امر سبب شد دیپلمات‌های آمریکایی که جاسوس بودند به گروگان گرفته شوند.

وی با بیان این‌که دومین شکست آمریکا در حمله به طبس بود، خاطرنشان کرد: آمریکا برای مقابله با نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران چاره‌ای ندید جز این‌که صدام را وادار به تجاوز و حمله به ایران اسلامی کند، حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه آمریکا از صدام برای حمله به ایران در تاریخ ثبت شده است و آمریکا رسماً با کمک‌های مالی و تسلیحاتی و کمک‌های اطلاعاتی و تبلیغاتی صدام را وادار کرد که به ایران اسلامی حمله کند.

آیت‌الله میرعمادی گفت: زمانی که ایران از تجاوز صدام به سازمان بین‌الملل و شورای امنیت شکایت برد، آمریکا مانع بررسی و محکومیت متجاوز شد و تا توانست صدام را حمایت کرد، اما همچنان که با پیروزی انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی از ملت ایران سیلی خورد در جنگ تحمیلی نیز سیلی محکمی خورد؛ به طوری‌که دیگر توان حمایت از صدام را نداشت و متوجه شد که صدام یک عنصر پلیدی است که نمی‌تواند در برابر ملت بزرگ اسلامی ایران کاری از پیش ببرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این‌که دفاع مقدس مایه عبرت است، افزود: مردم و نسل جوان با مطالعه تاریخ دفاع مقدس ریشه‌های جنگ تحمیلی، دستاورد‌های دفاع مقدس، رزم و شجاعت رزمندگان را مورد بررسی قرار دهند، همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند: «دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که باید کشف شود».

وی اظهار داشت: سه عامل اصلی سبب پیروزی ما در دفاع مقدس شد که می‌توان به نصرت و امداد‌های الهی، وحدت، انسجام و یکپارچگی مردم و مسئله ولایت و رهبری اشاره کرد و امروز نیز با این سه عنصر بر تمام مشکلات غلبه پیدا خواهیم کرد؛ چراکه این انقلاب، انقلاب الهی است.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که اقتدار و توان جمهوری اسلامی در دنیا مثال زدنی است، تصریح کرد: برگزاری چنین مراسمی در ۳۱ شهریور، یادآور همه فضیلت‌ها و عناصری است که در آن دوران سبب پیروزی ما شد و امروز خدای متعال را شاکریم که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد ذلت و زبونی استکبار جهانی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: اگر امروز مشکل اقتصادی است با نصرت الهی، امداد‌های غیبی، رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و همراهی مردم این مشکل اقتصادی حل خواهد شد، باید آن‌چه در دفاع مقدس به دست آوردیم و تجربه گران‌سنگی که تداوم انقلاب اسلامی به خاطر توجه به دستاورد‌های دوران دفاع مقدس است را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار