دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی:

نسل‌های پیشرفته سانتریفیوژ به صورت کاملا داخلی ساخته می‌شود

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز در تولید انواع سانتریفیوژ در همه حوزه‌ها به خوداتکایی کامل رسیده‌ایم به طوری که نسل‌های پیشرفته سانتریفیوژ به صورت کاملا داخلی در ایران ساخته می‌شود.
کد خبر: ۳۱۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ - 23September 2018

نسل‌های پیشرفته سانتریفیوژ به صورت کاملا داخلی ساخته می‌شودبه گزارش دفاع پرس از قم، «علی اصغر زارعان» دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم آغاز به کار نمایشگاه «یاد یاران» در قم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از فناوری صلح آمیز هسته‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی بهره‌مند شده است.

وی افزود: با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی دانشمندان جوان کشورمان، امروز نسل‌های پیشرفته سانتریفیوژ به صورت کاملا داخلی در ایران ساخته می‌شود.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها بر مسأله تولید علم در کشور تأکید کرده‌اند، زیرا تولید علم، قدرت و ثروت می‌آفریند و دشمنان از عزت و اقتدار ایران اسلامی به شدت هراس دارند.

وی افزود: ما امروز زیرساخت‌های دستیابی به وضعیتی بسیار فراتر از ۱۹۰ هزار سو را ایجاد کرده‌ایم، زیرا هیچ اعتمادی به دشمنان نداریم و باید اقدامات عمیق و ریشه‌دار انجام دهیم که در این عرصه با تدبیر، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

زارعان با بیان اینکه جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته در مسیر پیشرفت هسته‌ای هیچگاه متوقف نبوده و نگرانی در این مسأله وجود ندارد، گفت: باز طراحی تأسیسات راکتور آب سنگین اراک با سرعت در حال انجام است و اوایل سال ۹۸ عملیات اجرایی ساخت تجهیزات آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران براساس فتوای رهبری هیچگاه به دنبال بمب هسته‌ای نبوده و نخواهد بود، گفت: استانداردسازی تولید رادیودارو‌ها اتفاق امیدبخشی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

غرفه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای در نمایشگاه هفته دفاع مقدس قم دایر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار