مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کردستان:

مهم‌ترين نقش زنان در دفاع مقدس، اعزام فرزندان خود به میدان جنگ بود

«مراد حسنی» گفت: مهم‌ترین نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، اعزام فرزندان خود به میدان جنگ و پشتیبانی از آنان بود، این در حالی است که دستیابی به پیروزی بزرگ در آن زمان نشأت گرفته از وجود مادران و زنان ایرانی و خواهران کردستانی است که همواره در کمک‌رسانی به رزمندگان پیشگام بودند.
کد خبر: ۳۱۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ - 25September 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کردستان، سردار «مراد حسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، امروز (سه‌شنبه) در همایش نقش زنان در دفاع مقدس، اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند که اگر ما را بکشند پیروزیم و اگر ما آن‌ها را بکشیم باز هم پیروزیم؛ لذا ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

وی گفت: امام حسین (ع) با خون خود و یارانش مشخص کرد که خون بر شمشیر پیروز است و باید در مقابل ظلم و ظالم ایستادگی کرد.

سردار حسنی ادامه داد: در سال ۵۹ که جنگ را بر ما تحمیل کردند، سپاه و بسیج آن‌طور که باید تشکیل نشده بودند و کمترین امکاناتی هم در اختیار نداشتیم، اما در نقطه مقابل، صدام با ۱۲ لشکر مکانیکی و پشتیبانی کشور‌های شرقی و اروپایی به میدان آمده بود؛ ولی ایران توانست با تکیه و اقتدار مردمی و همچنین به رهبری امام خمینی (ره) پیروز شود.

مهم‌ترين نقش زنان در دفاع مقدس، اعزام فرزندان خود به میدان جنگ بود

وی با بیان این‌که هیچ‌گاه نباید اجازه دهیم که آمریکا از ما خوشحال باشد؛ چرا که عصبانیت آمریکا یعنی ما مسیر درست ولایت‌مداری را پیدا کرده‌ایم، یادآور شد: جنگ برای ما یک برکت بود و توانستیم به خودباوری و خوداتکایی برسیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان به نقش بانوان رزمنده کردستانی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روح بانوان در جبهه‌ها کنار رزمندگان بود؛ چرا که مادران با اینکه در پشتیبانی حضور داشتند، اما روح‌شان همراه فرزندان رزمنده خود در جنگ بود.

وی تاکید کرد: زنان در دوران دفاع مقدس جهت دفاع از انقلاب پا به پای مردان و حتی گاهی از آنان فراتر رفته‌اند، تا جایی که امام خمینی (ره) فرمودند: ما همگی مدیون شجاعت‌های زنان شهیده هستیم.

سردار حسنی گفت: زنان با تمام قدرت همراه با مردان در پیروزی انقلاب اسلامی سهم مهمی داشتند و اگر این حضور نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: بانوان نسل جنگ باید دست به دست همدیگر داده و با روایت‌گری آن ایام، خط مقدم جنگ عصر امرور را فتح کرده و حماسه دیگری خلق کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار