مدیرکل دفتر هماهنگی و پایش وزارت امور خارجه:

خروج کشورهای اروپایی و آسیایی از دایره دلار شروع تغییرات در عرصه اقتصاد بین الملل است

مدیرکل دفتر هماهنگی و پایش وزارت امور خارجه از تصمیم کشورهای اروپایی و آسیایی برای خروج کشورشان از دایره دلار به عنوان شروع تغییرات در عرصه اقتصاد بین الملل خبر داد.
کد خبر: ۳۱۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵ - 25September 2018

به گزارش دفاع پرس از ساری، «احمد معصومی فر» مدیرکل دفتر هماهنگی و پایش وزارت امور خارجه عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی کشاورزی در ساری از تشکیل کارگروه ویژه توسعه همکاری شرکت های کوچک و متوسط با دیگر کشورها در این وازرتخانه خبرداد و اظهار داشت: این کارگروه تلاش می کند تا شرکت های داخلی را با مسائل تجارت بین المللی آشنا و توانمند کند.
 
وی از اجرای اقتصاد مقاومتی و گسترش همکاری با کشورهای همسایه به عنوان 2 ابر اولویت این وازرتخانه یاد کرد و افزود: وزارت امور خارجه در دور جدید برنامه ریزی، با اولویت قراردادن این مسائل ساختار وزارتخانه ای خود را تغییر داده است.
 
معصومی فر افزود: وزارت خارجه برای این منظور با استفاده از ابزار دیپلماسی و سیاسی وارد میدان می شود تا با افزایش تولید داخلی زمینه حضور بیشتر در بازارهای جهانی فراهم شود.
 
وی تقویت صادرات کالاهای غیر نفتی، خدمات فنی و مهندسی و نیروی کار و واردات سرمایه، تکنولوژی و جذب توریسم را از دیگر برنامه های وزارت امور خارجه معرفی کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه صادرات باید در زمینه زیرساخت های این بخش از جمله لجستیکی و ترانزیتی اقدامات لازم صورت گیرد.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی وزارت امور خارجه در خصوص مسائل اخیر بین المللی و خروج آمریکا از برجام نیز گفت: برخلاف چهار دهه اخیر برای نخستین بار اقدام آمریکا مورد حمایت دیگر کشورها قرار نگرفت و در این مساله به جز سه کشور و رژیم صهونیستی حامی ندارد.
 
وی اضافه کرد: این اقدام ترامپ باعث شد تا جهانیان بدانند که آن کشور قابل اعتماد نیست و حرفی را که 40 سال جمهوری اسلامی ایران در این باره فریاد زد، ثابت شود.
 
معصومی فر گفت: این اتفاقات باعث شد تا اروپایی ها متوجه شوند که اقتصادشان در گروگان دلار آمریکاست و برای نجات آن وارد عمل شوند.
 
وی به تصمیم کشورهای اروپایی و آسیایی برای خروج کشورشان از دایره دلار به عنوان شروع تغییرات در عرصه اقتصاد بین الملل نام برد.
 
خاطرنشان می شود، نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، دام، طیور و شیلات عصر امروز با حضور 15 شرکت خارجی و 50 شرکت داخلی در ساری گشایش یافت.
 
شرکت کنندگان این نمایشگاه در سه قالب شرکت های دانش بنیان، تولید و اشتغال بخش های کشاورزی، شرکت های دانشگاهی و تحقیقاتی و شرکت های سرمایه گذار هستند که تا ششم مهر ماه توانمندی های خود را به نمایش می گذارند.
 
انتهای پیام /
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار