معاون ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

ارزش‌های دفاع مقدس الگوی مناسبی برای اقتصاد مقاومتی است/ چاپ ۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال جاری

«محمد تقی عزیزیان» گفت: حفظ نام و یاد شهدا و توجه به نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پیروی از منویات مقام معظم رهبری، صیانت از فرهنگ ساده‌زیستی، همدلی و همزبانی است و این خود الگوی مناسبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ - 29September 2018

ارزش‌های دفاع مقدس الگوی مناسبی برای اقتصاد مقاومتی است/ چاپ ۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال جاری«محمدتقی عزیزیان» معاون ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خرم‌آباد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور دلاوری‌های رزمندگانی است که دانش آموخته مکتب عاشورا بودند.

وی با بیان این‌که جنگ هشت ساله، مهم‌ترین واقعه تاریخ معاصر کشورمان محسوب می‌شود، گفت: جنگ تحمیلی باعث شد که خیلی از مردم عادی به‌طور مستقیم درگیر مسائل و مشکلات جنگ شوند که پس از پایان جنگ، ذهن این افراد و رزمندگانی که در میادین نبرد سال‌ها و ماه‌ها از عمرشان سپری شده بود، انباشته از خاطرات تلخ و شیرینی شود.

معاون ادبیان و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان افزود: هر کدام از خاطرات دوران دفاع مقدس حاوی نکات ارزشمندی است که می‌توانند الگویی برای تربیت نسل جوان و نوجوان با روحیه جهادی و مقاومتی باشد.

عزیزیان با اشاره به این‌که در دوره مبارزات انقلابی معمولاً کسانی که در بطن حوادث بودند، به فکر نوشتن خاطرات آن روز‌ها و نشان دادن عمق هیجان و احساسات مردم نبودند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، خاطرات مکتوب چندانی از آن دوران در دست نبود که البته با توجه به شرایط آن زمان و شروع جنگ تحمیلی در سال ۵۹، این مسئله چیزی دور از ذهن نیست.

وی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی و روی آوردن به یادداشت‌نویسی و نوشتن خاطرات روزانه، موجب شد تا کم‌کم تحولی در خاطره‌نویسی ایجاد شود و این خود زمینه‌ای برای به وجود آمدن ادبیات دفاع مقدس شد.

معاون ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان بیان داشت: ادبیات دفاع مقدس، ادبیات جوان و پویایی است که در عمر چند دهه خود، توانسته یک نحله ادبی ایجاد و در ادبیات معاصر کشور و بیرون از مرز‌ها جریان‌سازی کند.

عزیزیان گفت: حفظ نام و یاد شهدا و توجه به نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پیروی از منویات مقام معظم رهبری، صیانت از فرهنگ ساده‌زیستی، همدلی و همزبانی است و این خود الگوی مناسبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که در طی سالیان اخیر کتاب‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس در استان لرستان به چاپ رسیده است، یادآور شد: در سال جاری به‌مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، چاپ ۴۰ عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس در دستور کار معاونت ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان قرار گرفته که تاکنون کار چاپ تعدادی از آن‌ها به اتمام رسیده است.

معاون ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان یادآور شد: در همایش «سوسن‌های سوخته» که در تاریخ ۳ مهر در خرم‌آباد برگزار شد از ۱۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس با عنوان‌های «همپای نقش‌آفرینان»، «از ماوؤت تا گرده‌رش»، «خلوص کامیاب»، «بابای قهرمان»، «پرواز پروانه‌ها»، «عاشقانه‌های دو همخطی»، «در اوج آسمان‌ها»، «جاودانه‌های تاریخ»، «پرچم‌دار شلمچه»، «رسول آفتاب» و «پرستار انقلابی» رونمایی شد.

وی افزود: این کتاب‌ها با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و دانشگاه لرستان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی خرم آباد، به همت انتشارات «پراکنده» چاپ و منتشر شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها