فرمانده قرار گاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان:

همکاری نیرو‌های نظامی و مردمی و رهبری روشنگرانه امام خمینی (ره) عامل پیروزی ما در جنگ بود

امیر «تقی دریکوند» گفت: سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی مهمترین هدف حمله عراق به کشور ما بود که با رهبری روشنگرانه امام خمینی (ره) و همکاری همه نیروهای نظامی و مردمی این دسیسه ناکام ماند.
کد خبر: ۳۱۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ - 28September 2018

همکاری نیروهای نظامی و مردمی و رهبری روشنگرانه امام خمینی (ره) عامل پیروزی ما در جنگ بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، امیر سرتیپ «تقی دریکوند» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84  در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر با اشاره به زحمات ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای نظامی و مردمی برای پیروزی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ما باید همه ساله این تلاش ها و زحمات را یادآوری کنیم تا مردم بدانند که چطور کشور ما در این جنگ هشت ساله پیروز شد.

وی به اهداف شوم حمله صدام به کشورمان اشاره کرد و گفت: رژیم بعثی از صدور انقلاب ترس داشت و به تاثیر انقلاب در منطقه پی برده بود  که به کشور ما حمله کرد.

امیر دریکوند با بیان اینکه جدا کردن خوزستان یکی دیگر از اهداف این حمله بود چرا که می گفتند عرب زبان هستند و باید از ایران جدا شود، افزود: عقده حقارت صدام و همسو بودن کشورهای خلیج فارس با تصمیمات صدام  از عوامل حمله عراق  رژیم بعثی در پی تضعیف ارتش ایران بود و با توجه به اینکه دولت موقت مشکلاتی برای ارتش بوجود آورده بود ، عراق هم می خواست از این فرصت استفاده کند وبه اهداف خودش برسد.

فرمانده قرارگاه لشکرعملیاتی  لرستان 84 ادعای باز گرداندن تنب بزرگ وتنب کوچک را از دیگر اهداف این حمله بر شمرد وتصریح کرد: در نهایت سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی مهمترین هدف حمله عراق به کشور مان بود.

وی به تهدید های صدام علیه کشورمان اشاره کرد و خاطر نشان کرد : صدام گفته بود ما کاملاً آماده حمله به ایران هستیم و این برای ما یک تفریح نظامی است‌.

امیر دریکوند گفت: تا تاریخ 31 شهریور کشور عراق علیه کشورمان حمله های پراکنده ای  داشت اما از ساعت 12 ظهر 31 شهریور، به طور رسمی وارد حمله شد و در پی آن با استفاده از 192   فروند هواپیما تمام فرودگاه ها، پایگاه های نیروی هوایی و مراکز حیاتی مثل پالایشگاه ها را مورد قرار داد و بمباران کرد.

فرمانده لشکر 84 با بیان اینکه عراق می خواست که اگر جمهوری اسلامی ساقط نشد، حداقل خوزستان را از ایران جدا کند، افزود:  بلافاصله بعد از این حمله گسترده عراق  140 فروند هواپیما از کشورمان به پرواز درآمد و کشور عراق را بمباران کردند و در این میان چند فرمانده نیروی هوایی ما به شهادت رسیدند.

وی به تلاش همه جانبه ارتش،  سپاه،  نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و نیروهای مردمی برای حمله به کشور عراق اشاره کرد و یادآور شد این حمله ، طوری صورت گرفت که کشور عراق باورش نمی شد اینطور ضربه ای بخورد.

امیر دریکوند با بیان اینکه ما تقریبا هر سه ماه یک عملیات انجام می دادیم به عملیات های کشورمان علیه عراق اشاره کرد و افزود : سال دوم جنگ ، قرارگاه مشترک ارتش و سپاه تشکیل شد و 4  عملیات مشترک انجام دادیم و ضربه سختی به عراق وارد کردیم.

فرمانده  قرار گاه لشکرعملیاتی 84 لرستان با اشاره به سالروز عملیات ثامن الائمه  اظهار داشت : ما درعملیات ثامن الائمه به عنوان اولین عملیات ، موفق به شکستن حصر آبادان شدیم و آبادان کاملا آزاد شد ، و حدود 3 هزار کشته و زخمی از دشمن گرفتیم.

وی با بیان اینکه در این عملیات 546 اسیر و  6 هزار کشته و زخمی از دشمن گرفتیم‌ و تمام منطقه دشت آزادگان آزاد شد، تصریح کرد: در عملیات فتح المبین لشکر 84 حضور فعالی داشت و در این عملیات 16 هزار اسیر و 25 هزار کشته از دشمن گرفتیم.

امیر دریکوند گفت: در عملیات پیروزمندانه  بیت المقدس، 5 هزار و 500 کیلومتر از خاک کشورمان با همکاری همه نیروها خرمشهر هم آزاد شد.

فرمانده  قرارگاه عملیاتی لشکر 84  لرستان با بیان اینکه ما بعد از چهار عملیات، دو عملیات داخلی هم انجام دادیم، یادآور شد: در مجموع این عملیات ها، حدود 40 هزار نفر اسیر  و 50 هزار کشته و زخمی از دشمن گرفتیم.

وی تصریح کرد: با همکاری و پشتیبانی  ارتش و سپاه و نیروهای مردمی و رهبری روشنگرانه امام خمینی (ره) توانستیم عراق را شکست دهیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد و هم اکنون هم در زمینه های مختلف نظامی، زمینی، هوایی و موشکی پیشرفت های خوبی داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها