عکاس و خبرنگار دوران دفاع مقدس مطرح کرد؛

عکاسی و خبرنگاری در عمق ۲۰۰ کیلومتری خاک دشمن/ ۵ هزار فریم عکس از دفاع مقدس گرفته‌ام

«حسن مرادی» گفت: با وجودی که سابقه ندارد که خبرنگاری با رزمندگان چریک وارد خاک دشمن شود و از آن‌جا عکس بگیرد، با مردم مصاحبه کند و گزارش بنویسد، ولی من به‌همراه برادران قرارگاه «رمضان» که الآن قرارگاه «قدس» است، به هفت استان کشور عراق رفتم.
کد خبر: ۳۱۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ - 30September 2018

عکاسی و خبرنگاری در عمق ۲۰۰ کیلومتری خاک دشمن/ ۵ هزار فریم عکس از دفاع مقدس گرفته‌ام«حسن مرادی» خبرنگار و عکاس دوران دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خرم‌آباد در حاشیه نمایشگاه عکس «گمنامی»، با اشاره به اولین فعالیت رسانه‌ای خود، اظهار داشت: اولین فعالیت من با روزنامه کیهان در سال ۱۳۵۶ بود که اولین عکس مردم لرستان را در زمان سخنرانی شهید آیت‌الله «سید فخر الدین رحیمی» گرفتم و این روزنامه آن را به چاپ رساند و آن اولین عکسی بود که از مردم لرستان در روزنامه چاپ شد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، به حزب جمهوری اسلامی پیوستم و با شروع به‌کار روزنامه جمهوری اسلامی، به‌عنوان خبرنگار و عکاس با این روزنامه همکاری داشتم.

مرادی با این‌که در ۱۴ سالگی از همان اوایل شروع جنگ تحمیلی از طریق بسیج به مناطق جنگی اعزام شدم، گفت: با وجودی که سابقه ندارد که خبرنگاری با رزمندگان چریک وارد خاک دشمن شود و از آن‌جا عکس بگیرد، با مردم مصاحبه کند و گزارش بنویسد، ولی من به‌عنوان یک چریک، به‌همراه برادران قرارگاه «رمضان» که الآن قرارگاه «قدس» است، به هفت استان کشور عراق رفتم.

وی ادامه داد: بهترین گزارش‌ها و عکس‌هایم از جنگ‌های چریکی است که در عمق ۲۰۰ کیلومتری از خاک عراق در سال ۱۳۶۵ گرفته‌ام.

این عکاس و خبرنگار دوران دفاع مقدس بیان داشت: از سراسر دنیا خبرنگارانی برای پوشش خبری عملیات‌ها و اتفاقات می‌آمدند که اکثر آن‌ها تحت تأثیر استکبار جهانی، اخبار را به نفع رژیم بعثی عراق مخابره می‌کردند، یادم می‌آبد یک روز با خبرنگاران خارجی وارد منطقه عملیاتی «فاو» شدیم و دشمن شروع به بمباران کرد، که با اولین بمباران، یکی از خبرنگاران خارجی از ترس سکته کرد و مُرد.

وی با اشاره به موضوعات عکس‌های خود از دفاع مقدس، تصریح کرد: ۵ هزار فریم عکسی که گرفته‌ام، شامل عکس‌هایی از مناطق جنگی و عملیات‌ها، بمباران شهر‌های «خرم‌آباد»، «پلدختر» و «دزفول»، تشییع شهدا و اعزام نیرو به مناطق عملیاتی است که همه آن‌ها را در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار داده‌ام.

مرادی با تأکید بر این‌که اگر فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه ترویج دهیم، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: اگر نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس نباشد، جوانان و نوجوانان ما چگونه با دفاع مقدس و ارزش‌های برآمده از آن آشنا می‌شوند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها مانند یک کلاس دانشگاهی آموزنده هستند و ما باید به هرشکل ممکنی مثلاً با برپایی نمایشگاه، سخنرانی، نوشتن خاطرات و نشر آن‌ها بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنیم و به آن‌ها بگوییم که رزمندگان ما چگونه افرادی بودند و با چه هدفی به جنگ با دشمن رفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار