با حضور سردار کارگر؛

ایمن‌ترین زیپ‌لاین شهری ایران در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد

بلندترین، سریع‌ترین و ایمن‌ترین زیپ‌لاین شهری ایران با حضور اعضای هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد.
کد خبر: ۳۱۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ - 30September 2018

ایمن‌ترین زیپ‌لاین شهری ایران در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، بلندترین، سریع‌ترین و ایمن‌ترین زیپ لاین شهری ایران با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدقاسم ناظر» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افتتاح شد.

جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه این مراسم اظهار داشت: طیف قابل توجهی از مخاطبان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نوجوانان و جوانان هستند و این مجموعه تلاش دارد تا این عزیزان با حضور در موزه علاوه بر آشنایی با مفاهیم و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس بتوانند از تفریحات سالم و مهیج نیز استفاده کنند. ایجاد فضای تفریحی، ورزشی و هیجانی برای نوجوانان و جوانان در مجموعه موزه یکی از اهداف ما است.

جعفری افزود: این زیپ لاین که 210 متر طول دارد در بخش جنوب غربی موزه واقع شده و ارتفاع آن در برخی نقاط به 50 متر نیز می‌رسد. همچنین این زیپ لاین اولین زیپ لاین استاندارد ایران است که سازمان استاندارد آن را تائید کرده و در طول 2 سال تمامی تست‌های لازم در همه‌ی فصول سال بر روی آن انجام شده است. سیستم ترمز این زیپ لاین نیز کاملا ابداعی بوده و بوسیله قرقره با استفاده از هشت شکست طناب سرعت فرد را از 80 کیلومتر بر سرعت به یک کیلومتر بر ساعت کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار