ولایتی در حاشیه دیدار با معاون اول نخست وزیر ویتنام مطرح کرد:

ایران در کنار حمایت از دوستان منطقه ای با تروریسم نیز مبارزه می کند

رئیس مرکز تحیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ایران از دوستان منطقه ای خود نظیر عراق، سوریه، لبنان و فلسطین حمایت می کند، گفت: ایران در کنار این حمایت ها همواره با تروریسم مبارزه می کند.
کد خبر: ۳۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲ - 15October 2014

ایران در کنار حمایت از دوستان منطقه ای با  تروریسم نیز مبارزه می کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علیاکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار مگوین سوآن فوک معاون اول نخستوزیر ویتنام در جمع خبرنگاران در تشریح این دیدار گفت: دیدار با معاون نخستوزیر ویتنام دیدار ارزشمندی بود که گفتوگوهای مثبتی بین دوطرف ردوبدل شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آن طور که بنده استنباط کردم دولت ویتنام مایل است روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهد به طوری که متقابلا ایران نیز چنین خواستهای دارد.

ولایتی در ادامه افزود: در این دیدار برخی از مسائل مانند مشکل بانک مرکزی مطرح شد و آنها قول دادند این موضوع را در گفتوگوهایی که بین مقامات بانکی ویتنام و مقامات بانکی ما صورت خواهد گرفت، حل کنند.

وی  با بیان اینکه همکاری میان ایران و ویتنام چه در حوزه روابط دوجانبه و چه در حوزه روابط بینالملل استمرار خواهد یافت، تاکید کرد: ویتنام همواره از جمهوری اسلامی ایران در موضوع هستهای چه در مجامع بینالمللی و چه در مجامع حقوق بشری حمایت کرده که ما نیز تا امروز همین کار را کردهایم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: با توجه به اینکه دو کشور ایران و ویتنام سابقه انقلابی و موضع یکسانی در مبارزه با آمریکا و استکبار دارند، میتوان گفت که موارد مشترکی وجود دارد که دو کشور را به هم پیوند میدهد.

ولایتی در ادامه سخنانش ضمن ابراز امیدواری از ارتقاء سطح همکاریها و حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و ویتنام تصریح کرد: در حال حاضر حجم روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور ایران و ویتنام اندکی بیش از 200 میلیون دلار است که امیدواریم این میزان افزایش یافته و در آینده چند برابر شود. البته هر دو طرف این آمادگی را دارند تا موانع را از سر راه بردارند.

وی  در  بخش دیگری از صحبتهایش در واکنش به اظهارات اخیر سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان که گفته بود ایران در امور داخلی کشورهای سوریه و عراق مداخله نظامی میکند، گفت: آنچه مسلم است جمهوری اسلامی ایران راه حقه خود را در سیاست خارجی دنبال خواهد کرد و در این زمینه تحت تاثیر اینگونه سخنان قرار نخواهد گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جمهوری اسلامی ایران طی سالهای متمادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گامهای بلندی در سیاست خارجی روبهجلو برداشته است.

ولایتی در ادامه جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای بانفوذ در منطقه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ایران به عنوان بانفوذترین و قویترین کشور منطقه شناخته میشود که دوست و دشمن همواره به آن اعتراف میکنند.

وی با بیان اینکه ایران همواره از دوستان منطقهایاش نظیر عراق، سوریه، لبنان و فلسطین حمایت میکند، افزود: البته ایران در کنار این حمایتها همواره با تروریسم نیز مبارزه میکند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  در همین زمینه ادامه داد: کشورهایی که به تبعیت از آمریکا و رژیم صهیونیستی از تروریسم در منطقه حمایت میکنند، سرانجام روزی متوجه خواهند شد که مرتکب اشتباه شدهاند، زیرا این تروریسم به خود آنها صدمه خواهد زد.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که در جاهای دیگری دیدهایم هر کسی در جهت ایجاد مفسده در منطقه به خصوص در زمینه اقدامات تروریستی بکوشد، در نهایت نتیجه سوء آن گریبان خودشان را خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار