امروز صورت گرفت؛

موافقت هیات دولت با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران

هیات دولت در جلسه امروز خود به ریاست روحانی با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران موافقت کرد.
کد خبر: ۳۱۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ - 03October 2018

هیئت دولت با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران موافقت کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، هیات وزیران در جلسه امروز (چهارشنبه 11 مهرماه) که به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، با افزایش 9.6 درصدی سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1397 موافقت کرد. دولت همچنین آیین‌­نامه اجرایی مربوط به پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد را به تصویب رسانید.

به موجب این تصمیم، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1397 به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر معادل یک میلیارد ریال، مراکز استان‌ها 770 میلیون ریال، سایر شهرها 660 میلیون ریال، روستاها 380 میلیون ریال و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ 4 درصد با مدت پرداخت 20 ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن تعیین شد.

هیات وزیران در ادامه، بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف کرد نسبت به برقراری کمک معیشت به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد براساس اولویت درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماری صعب‌العلاج و معلولین دارای محدودیت جسمی حرکتی و ضایعات غیرجانبازی که با تأیید کمیسیون پزشکی قادر به کار نیستند، اقدام کند.

همچنین جانبازان و آزادگانی که دارای اموال قابل بهره‌برداری برای اشتغال و یا کسب درآمد باشند یا از صندوق‌های بیمه و بازنشستگی یا مستمری استفاده می‌کنند و یا جانبازان و آزادگان اناثی که از همسر خود نفقه دریافت می‌کنند، مشمول این آیین‌نامه نخواهند شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار