ظریف در صحن علنی مجلس تاکید کرد؛

شکست توطئه و ناکامی آمریکا در جنگ اقتصادی در گرو وحدت و همدلی مردم و مسوولان

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا در جنگ اقتصادی که علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته است قطعا با وحدت و همدلی مردم و مسوولان شکست خواهد خورد.
کد خبر: ۳۱۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ - 07October 2018

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که به منظور بررسی و ارائه گزارش‌های لازم در خصوص FATF از اولین دقایق برگزاری جلسه علنی امروز در صحن حضور دارد، با اشاره به جنگ اقتصادی که آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند، اظهار داشت: دولتمردان آمریکایی نمیتوانند در تحقق اهداف ضدایرانی شان موفق باشند؛ چراکه توطئه و خصومت‌های آن‌ها علیه کشورمان با وحدت و همدلی میان مردم و مسوولان شکست خواهد خورد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سازمان ملل انزوا شدند، گفت: یکی از اهداف بزرگ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در سازمان ملل تشکیل اجماع بزرگی علیه جمهوری اسلامی بود که نتوانست به هدف خود برسید؛ لذا مواضع ضدایرانی او آمریکا را در سازمان ملل به انزوای کامل کشاند.

ظریف در ادامه با اشاره به برجام و دستاوردهای آن خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم توافق برجام این بود که حسن نیت و حقانیت ما برای همگان به خصوص کشورهای عضو این قرارداد بیش از هر زمان دیگر به اثبات رسید. در حقیقت برجام توانست سیاست های آمریکا را در دنیا منزوی کند و همچنین رژیم صهیونیستی را در دنیا رسوا کند تا حدی که نتانیاهو در جلسات مختلف خود در صحن مجامع بین المللی به استهزاء گرفته شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اگر برجام توافق کامل، جامع و اثر بخشی نبود، آمریکا به هیچ عنوان او را نقض نمیکرد، گفت: امروز مجلس در وضعیت تصمیم سازی تاریخی قرار دارد.برجام توفیق ملت بود و بنابراین آن را تبدیل به ضعف ملت نکنیم.

وی با توجه به اینکه عضویت ما در FATF بهانه را از آمریکایی‌ها خواهد گرفت، افزود: با پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیون بین‌المللی FATF بهانه ها را از آمریکا گرفته میشود؛ چراکه آنها به دنبال ایجاد موانع برای تبادلات تجاری ما با سایر کشورها هستند که این امر با رد این لایحه برای آنها میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ تضمینی در خصوص کاهش مشکلات اقتصادی کشور و رفع دغدغه‌های معیشتی مردم با پیوستن به FATF وجود ندارد، تصریح کرد: نه من و نه رئیس جمهور نمی توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به این کنوانسیون مشکلات ما حل خواهد شد، اما این تضمین را میدهیم که رد این لایحه از سوی ما بدون شک مشکلات شدیدتری را برای کشور ما به وجود می آورد.

وزیر امور خارجه کاهش گفت: پیوستن به FATF هیچ ارتباطی با بازار ارز ندارد؛ لذا تصور کسانی که گمان میکنند با تصویب این لایحه نرخ ارز کاهش پیدا میکند، تصوری غیر از واقعیت است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار