سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

امسال یک میلیون شغل در کشور ایجاد می‌شود/ اختصاص ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغال روستایی

«انوشیروان محسنی بندپی» گفت: طبق پیش‌بینی، در سال جاری یک میلیون شغل در کشور ایجاد می‌شود، اما صیانت از نیروی کار مسئله مهم دیگری است که باید توجه شود تا از ریزش اجباری نیروی کار جلوگیری شود.
کد خبر: ۳۱۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ - 11October 2018

درخشندگی و بالندگی نظام برگرفته از نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی در کشور استبه گزارش دفاع پرس از ساری، «انوشیروان محسنی بندپی» سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز (پنج‌شنبه) در گردهمایی فرماندهان رده‌های پایگاه‌های مقاومت تابعه وزارت تعاون در ساری، اظهار داشت: در بُعد و گام حمایت اجتماعی قرار است ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش و حمایت اجتماعی قرار بگیرند و این طرح در جلسه روز یک‌شنبه (۲۲ مهرماه) هیئت دولت مصوب می‌شود.

وی با بیان این‌که برای اشتغال روستائیان برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است، گفت: ۱۷ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی با محوریت چهار بانک در نظر گرفته شده است و ۷۰ درصد مرحله اول اعتبارات اشتغال روستائیان در استان مازندران جذب شده است و باید زمینه ماندگاری جوانان را در روستا‌ها بیشتر کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره اشتغال فراگیر نیز گفت: اشتغال فارغ‌التحصیلان، پرداخت یارانه دستمزد کارگر در هشت استانی که با رشد بیکاری مواجه هستند، مشوق‌های ویژه کارمندی، مشاغل خانگی و... از جمله طرح‌هاست.

وی گفت: طبق پیش‌بینی، در سال جاری یک میلیون شغل در کشور ایجاد می‌شود، اما صیانت از نیروی کار مسئله مهم دیگری است که باید توجه شود تا از ریزش اجباری نیروی کار جلوگیری شود.

محسنی بندپی به حمایت‌های اجتماعی اشاره کرد و تأکید کرد: افزایش سه تا پنج برابری مستمری مددجویان نهاد‌های حمایتی از جمله برنامه‌هاست و واحد‌های دارای مشکل شناسایی شده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سال‌ها یک پشت نوبتی را نمی‌توانستیم در کمیته امداد و بهزیستی جذب کنیم و امسال ۷۶۰ هزار نفر از افراد پشت نوبتی تحت حمایتی کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: عزت و درخشندگی و بالندگی نظام برگرفته از نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی در کشور است.

محسنی بندپی با بیان این‌که استکبار جهانی با روح و پیام انقلاب اسلامی مخالفت دارد و استراتژی خاصی برای شکست آرمان‌های انقلاب در دست برنامه دارد، به حساسیت مقطع کنونی اشاره کرد و گفت: فشار‌های بی‌امان برای تهدید و برانداختن و نشان دادن ناکارآمدی نظام در دوره کنونی بیشتر شده است.

وی با بیان این‌که ملت ایران مقاوم و ایستاده است، تصریح کرد: اگر امروز خط مقدم را هزاران کیلومتر آن سوی مرز‌ها تقویت کرده‌ایم، نشان از آینده‌نگری و هوشمندی دارد و برای توطئه‌های دشمن آینده‌نگری شده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هدف استکبار را سست کردن پایه‌های نظام اسلامی برشمرد و خواستار محور قرارگرفتن وحدت و یکپارچگی در کشور شد و گفت: استکبار کل نظام و مملکت را نشانه گرفته‌ است و هیچ‌گاه از توطئه‌های‌شان دست نکشیده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار