وصیت‌نامه شهید «عباس اوجانی»؛

می‌خواهم با خونم درخت انقلاب را سیراب کنم

در متن وصیت‌نامه شهید «عباس اوجانی» آمده است: «می‌روم که مثل سایر شهیدان در راه اسلام شهید شوم تا بلکه با قطره‌ای از خون من، درخت عظیم انقلاب سیراب گردد.»
کد خبر: ۳۱۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ - 14October 2018

می‌خواهم با خونم درخت انقلاب را سیراب کنمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، ستوان‌یکم شهید «عباس اوجانی» فرزند صفات‌ الله، سحرگاه هشتم شهریورماه 1337 در میدان شهید نامجو تهران دیده به جهان گشود. وی دوران کودکی‌اش را در خیابان گرگان سپری کرد سپس همراه با خانواده‌شان به یکی از مناطق جنوبی‌ تهران یعنی نازی آباد نقل مکان کردند.

شهید اوجانی دوران تحصیلات خویش را در همان محله نازی آباد گذراند. دوران دبستان را در مدرسه عدل و دیپلم خود را در رشته علوم طبیعی در سال 1356 از دبیرستان فاتح اخذ کرد. وی در همان سال در کنکور دانشکده افسری شرکت کرد و در تاریخ سیزدهم شهریورماه سال 56 به استخدام ارتش در آمد.

وی در تمام مدت تحصیلش، دانش‌آموزی تیزهوش و زرنگ بود که همیشه مورد تشویق معلم‌های خویش قرار می‌گرفت. وی در کنار درس و مدرسه به هنر علاقه‌مند بود و در زمینه موسیقی فعالیت می‌کرد؛ در عین حال جوانی متدین، معتقد و پای‌بند به اصول مذهبی بود.

شهید عباس اوجانی سرانجام در تاریخ 1359/07/24 به همراه تعدادی از هم‌رزمانش به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

متن وصیت نامه شهید عباس اوجانی به شرح است:

«اینک که جنگ با کفار را در پیش گرفته‌ایم، می‌روم که مثل سایر شهیدان در راه اسلام شهید شوم تا بلکه با قطره‌ای از خون من، درخت عظیم انقلاب سیراب گردد. فقط یک خواهش از مادرم دارم که اشک برای من نریزد، بلکه باید شادی کند که چنین جوانی را برای خدمت به انقلاب تربیت کرده است. امیدوارم که این خواهش مرا هیچ وقت نادیده نگیری.

از تمام افراد خانواده، پدر و مادر و تمام خواهر و برادر و تمام دوستان می‌خواهم که مرا ببخشند.»

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها