نائب رئیس کمیسیون قضائی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ضعف نظارت سه قوه دلیل پیدایش نجومی‌بگیران است

محمد کاظمی با بیان اینکه ما در تربیت و آموزش مدیران ضعیف عمل کردیم، گفت: ضعف نظارت سه قوه دلیل پیدایش نجومی‌بگیران است.
کد خبر: ۳۱۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰ - 15October 2018

عدم مقید بودن برخی مدیران به حلال و حرام/ ضعف نظارت سه قوه دلیل پیدایش نجومی‌بگیران استمحمد کاظمی نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی و نماینده مردم شهرستان‌ ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به مشکلات کنونی در حوزه اقتصاد، رانت و فساد اقتصادی را باعث تشدید معضلات جاری کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در قانون نیامده است که ما باید چه اقداماتی انجام دهیم که شاهد مدیران نجومی‌بگیر نباشیم؛ لذا مسأله حقوق‌های نامتعارف یا نجومی صرفا با وضع قانون حل نمی‌شود؛ چرا که به وقوع پیوستن رانت‌ها و اختلاس‌ها نیز به این معناست که ما در تربیت و پرورش مدیران سالم و کارآمد ناتوان بوده‌ایم.

این نماینده خانه ملت در ادامه با اشاره به اتفاقات رخ داده در کشور مبنی بر مطرح شدن حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها، افزود: دلیل به وجود آمدن بحران‌ها و چالش‌های اقتصادی پیش روی کشور دور زدن، انحراف و تفسیر نابجای قانون از سوی مدیران نالایق است.

وی تصریح کرد: تا زمانی‌که مدیران ناسالم در عرصه‌های مدیریتی کشور داشته باشیم، انحراف از قانون وجود دارد. در واقع در این خصوص تصویب قانون مشکلی را رفع نمی‌کند.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر اینکه ما در تربیت و آموزش مدیران ضعیف عمل کردیم، یادآور شد: باید مدیرانی در راس امور کشور باشند که به حلال و حرام مقید باشند.

کاظمی خدمت به مردم را وظیفه اصلی مسؤولان دانست و گفت: مدیرانی که درصدد هستند تا با ترفند و استفاده از ظرفیت‌های نامشروع، حقوق و مزایای خود را افزایش دهند، به درد این مملکت و نظام نمی‌خورند.

نماینده مردم شهرستان‌ ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درستکاری و پایبند بودن به شرع باید در ذات مدیران و مسؤولان باشد، تاکید کرد: چرا باید با زور قانون و تهدید، مدیران را از حرام‌خوری و دریافت حقوق‌های نجومی منع کنیم؟

وی استفاده از قانون در جهت رد صلاحیت مدیران ناسالم را فراتر از قانونگذاری در خصوص جلوگیری از دریافت حقوق‌های نجومی مدیران دانست و گفت: چرا از قانون در جهت شناسایی و اخراج کردن مدیران فاقد صلاحیت استفاده نمی‌کنیم؟ باید با تمیز دادن مدیران خدمتگزار و مدیران منفعت‌طلب، انقلابی بزرگ در حوزه‌های مدیریتی کشور ایجاد کنیم؛ چراکه علت اصلی تمام گرفتاری و مشکلات مردم وجود مدیرانی است که هیچ اقدامی برای مرتفع شدن مشکلات مردم انجام نمی‌دهند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با فساد باید از اولویت‌های مسؤولان و از دغدغه‌های مهم آنا‌ن باشد، خاطرنشان کرد: عدم نظارت دستگاه‌های اجرایی باعث شده که ما در کشور شاهد فساد‌های گسترده مالی‌ شویم؛ لذا این گونه معضلات نه‌تنها به نفع مردم و کشور نیست، بلکه دین و ارزش‌های الهی مردم را هم مخدوش می‌کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار