مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان:

در مراسم اربعین، هر زائر لرستانی به نیابت از یک شهید زیارت می‌کند

حجت الاسلام سعید مهدوی امین گفت: در وصیت نامه شهدا بارها خوانده‌ایم که آرزوی سفر به کربلا را داشته‌اند، بدین منظور هر زائر لرستانی به‌ عنوان نائب یک شهید در مراسم اربعین حضور پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۱۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷ - 14October 2018

درمراسم اربعین، هر زائر لرستانی به نیابت از یک شهید زیارت می کندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی امین» مدیر کل سازمان تبلیغات استان لرستان، امروز  در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: تلاش‌های زیادی از طرف سازمان تبلیغات جهت تبلیغ و ترغیب افراد به سمت حضور در مراسم اربعین، حضور در خادمی و ایجاد موکب صورت گرفته است.

وی با بیان اقدامات سازمان تبلیغات در قالب کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گفت: جلساتی با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار و چهار کارگروه اعزام مبلغ و سخنران، کارگروه شاهد، کارگروه بانوان و کارگروه تشکل‌های دینی با همکاری ستاد عتبات عالیات، بسیج دانشجویی، بنیاد شهید، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد و نماینده ولی‌فقیه در سپاه وظایفی را به عهده گرفته‌اند.

مدیرکل ‌تبلیغات استان لرستان با اشاره به اعزام 100مبلغ و مبلغه به موکب‌های داخل استان و خارج از کشور، افزود: تلاش شده در ایامی که زائرین در مراسم اربعین حضور پیدا می‌کنند اعزام مبلغ و سخنران به کلیه موکب‌های داخل و خارج کشور جهت سخنرانی، اقامه نماز و پرسش و پاسخ داشته باشیم که ان شاءالله زائرین اربعین حسینی نهایت استفاده از این ایام را ببرند.

مهدوی امین  با اشاره به فعالیت کار گروه های مذهبی وفرهنگی در سطح لرستان عنوان کرد: کارگروه تشکل‌های مردمی متشکل از هیئت مذهبی، کانون مداحان، اتحادیه قرآن و گروهای مختلف مردمی است که در بحث ترغیب جهت حضور در مراسم، جمع‌آوری نذورات و کمک به موکب‌ها فعالیت دارند.

وی با اشاره به  اینکه در وصیت نامه شهدا بارها خوانده ایم که آرزوی سفر به کربلا را داشته اند،استان تصریح کرد: در بین کار گروه ها، کار گروه  شهدا وظیفه مشخص کردن نایب الشهدا را دارد  و هر زائر به‌عنوان نایب یک شهید در مراسم اربعین حضور پیدا می‌کند و همچنین کارگروه بانوان در بحث نذورات، حضور مبلغه‌ها و خادم در موکب‌ها تشکل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار