مسئول حوزه‌های علمیه لرستان:

حوزه‌های علمیه در موضوع «آشنایی با دفاع مقدس» با خلأ مواجه هستند

حجت‌الاسلام «علی مینایی» با بیان این‌که در حوزه‌های علمیه یک خلأ در مورد آشنایی با دفاع مقدس احساس می‌شود، گفت: بیان خاطرات شهدا و رزمندگان اگر با مبالغه همراه باشد، باعث انحراف می‌شود.
کد خبر: ۳۱۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ - 19October 2018

مبالغه در بیان خاطرات شهدا، باعث انحراف می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «علی مینایی» مسئول حوزه‌های علمیه استان لرستان، در جلسه هماهنگی تدریس ۲ واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس» در حوزه‌های علمیه استان، با بیان این‌که در حوزه‌های علمیه یک خلأ در مورد آشنایی با دفاع مقدس احساس می‌شود، اظهار داشت: لازم است که طلبه‌های جوانی که در آینده بر منبر می‌نشینند و به عنوان امام جمعه، قاضی و یا در هر جایی که باشند، بدون واسطه از افرادی که آن دوران جنگ را لمس کرده‌اند و خودشان در آن میدان‌ها بوده‌اند، مطالب را بشنوند.

وی با بیان اینکه حجب و حیای بیش از حد رزمندگان باعث شده است که بسیاری از حقوق و آن حقی که شهدا بر گردن ما دارد ادا نشود، پس چطور توقع داریم که یاد شهدا زنده بماند، تصریح کرد: زنده ماندن یاد و خاطره شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس به این است که مکتوب و در تاریخ ثبت شود تا این‌که به آیندگان منتقل شود.

حجت‌الاسلام مینایی با بیان این‌که فداکاری، جانفشانی، ایثارگری، اخلاص و معنویت در شهدا به‌قدری زیاد بوده است که نیاز به مبالغه ندارد، تصریح کرد: بیان خاطرات شهدا و رزمندگان اگر با مبالغه همراه باشد، باعث انحراف می‌شود.

مسئول حوزه‌های علمیه استان لرستان تصریح کرد: اگر رزمندگان در انتقال گفتار، کردار، ویژگی‌های سبک زندگی شهدا و همرزمان‌شان غافل باشند، دیگران برای ما تاریخ را به هر نحوی که بخواهند رقم می‌زنند.

وی بیان داشت: در جلسات هرچه از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سخن بگوییم، برای همه ما مفید و مؤثر است و برکاتی نیز دارد.

مسئول حوزه‌های علمیه استان لرستان با استناد به فرمایش امام خمینی (ره) در خصوص جانبازان، گفت: هر سال از هشت سال دفاع مقدس یک آزمایش بزرگ الهی بود و کسانی که در آن میدان جانفشانی کردند، افتخار دنیا و آخرت را کسب کردند.

حجت‌الاسلام مینایی با بیان این‌که جانبازان هیچ‌گاه مسئولیت خود را تمام شده تلقی نمی‌کنند، اظهار داشت: جانبازان کسانی هستند که تا لحظه‌ وصال مشغول هستند و در صحنه حضور یافته‌اند تا مشعل فروزان ارزش‌های الهی را مشتعل‌تر نمایند و راهنمای جامعه و جوانان به سوی سعادت باشند.

وی افزود: ما باید آن‌چه که شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای ما به یادگار گذاشته‌اند را به آیندگان منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام مینایی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمده‌اند که «زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، به همین دلیل افتخار می‌کنیم که در خدمت جوانانی باشیم که مستعد هستند و می‌توانند به عنوان اطلاع‌رسان ما و ابزار مطمئن و امینی برای پیام‌رسانی ما به مخاطب و جامعه باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف رزمندگان دوران دفاع مقدس این است که آن‌چه را از دوستان شهید خود به یاد دارند و آن‌چه که در میدان‌های افتخارآمیز دفاع از ارزش‌ها، به ارث برده‌اند و آن‌چه که از فداکاری‌هایی که در میدان‌ها لمس کرده‌اند را به تاریخ منتقل کنند تا به دست فراموش سپرده نشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها