فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خبر داد؛

اجرای طرح زیارت امام حسین (ع) به نیابت از یک شهید

«محسن کریمی» با اشاره به برگزاری طرح «نایب‌الشهید»، گفت: در این طرح هر یک از زائران با همراه داشتن یک کارت به نیابت از شهید مورد نظر، زیارت امام حسین(ع) را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۳۱۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ - 19October 2018

زیارت امام حسین (ع) به نیابت از یک شهیدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه «روح‌الله» استان مرکزی، در آیین رونمایی از طرح «نایب‌الشهید»، اظهار داشت: مشارکت افراد در اجرای طرح معنوی «نایب‌الشهید»، ثواب زیارت آنان را ۲ چندان می‌کند که آثار و برکات زیادی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، آن است که فرهنگ ایثار و شهادت را به زندگی روزمره جامعه اسلامی وارد کرده و شهدا را به الگوهای کارآمد و زنده تبدیل کنیم.

فرمانده سپاه استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این طرح هر یک از زائران با همراه داشتن یک کارت به نیابت از شهید مورد نظر، زیارت امام حسین(ع) را انجام می‌دهد.

وی با اشاره فلسفه اصلی حرکت اربعین و حضور چند میلیونی افراد در این حرکت عظیم ارزشی، اظهار داشت: در واقع همان خون امام حسین (ع) و یارانش است که سبب ایجاد این حرکت شده است.

فرمانده سپاه استان مرکزی افزود: امام خمینی (ره) می‌فرمایند که «شهدا امامزادگان عشق هستند که فردا مزارشان قبله گاه اهل یقین خواهد شد» که امروز انعکاس آن را در کربلا می‌بینیم.

وی تصریح کرد: با شهدا می‌توانیم مسیر حرکت خودمان را پیدا کنیم و اگر از آن‌ها جدا شویم قطعا به بیراهه کشیده خواهیم شد.

سردار کریمی گفت: خون شهید به مثابه رگ‌های جامعه است اگر جامعه می‌خواهد زنده و پویا باشد باید از شهدا ارتزاق کند.

وی ادامه داد: شهید همانند شمعی است که می‌سوزد تا جامعه را نورانیت ببخشد و ما اگر می‌خواهیم راه آنان را ادامه دهیم باید همانند آن‌ها فکر کرده و راه‌شان را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار