واکنش امامان جمعه قم به ضرب و شتم روحانی ناهی از منکر

ائمه جمعه قم در پی مضروب شدن یکی از روحانیون آمر به معروف و ناهی از منکر با صدور بیانیه‌ای خواستار برخورد با ضارب شرور و خاطی شد.
کد خبر: ۳۱۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ - 19October 2018

واکنش امامان جمعه قم به ضرب و شتم روحانی ناهی از منکربه گزارش دفاع پرس از قم، در پی ضرب و شتم یک روحانی ناهی از منکر در خیابان قائم قم، ائمه جمعه قم بیانیه‌ای صادر کردند.

در بیانیه مزبور که به امضای آیت‌الله حسینی بوشهری، آیت‌الله سعیدی و آیت‌الله اعرافی رسیده و در نماز جمعه امروز قم قرائت شد، آمده است: خبر حمله وحشیانه، ضرب و شتم و مجروحیت روحانی مظلومی که به نیت دفاع از نوامیس جامعه اسلامی در نهایت شجاعت به نهی از منکر پرداخته بود سبب نهایت اندوه و تألم اینجانبان و مردم شریف شهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) شد.

بیانیه افزوده است: مبرهن است که دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر که هر دو جزء فروع ده‌گانه دین مبین اسلام است آن چنان جایگاه ارزشمندی در شرع مقدس اسلام دارند که آیات بسیاری از کتاب مقدس الهی با الفاظ و عبارات مختلف در مورد آن‌ها نازل شده است و عمل به آن‌ها وظیفه هر فرد مسلمان و متعهدی است.

در این بیانیه تصریح شده است: تأسف بار است که هر از چند گاه خبری از حمله به آمران به معروف و ناهیان از منکر شنیده می‌شود و با وجود قوانین متقن و محکم باز هم شاهد تکرار چنین حوادثی به ویژه جسارت به کسوت مقدس روحانیت هستیم.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: امامان جمعه قم ضمن تقدیر از اقدام شجاعانه این طلبه متعهد و غیور از عوامل انتظامی و قضائی استان قم انتظار دارند هر چه سریع‌تر نسبت به شناسایی این فرد شرور و متخلف اقدام عاجل به عمل آمده و ضمن برخوردی قاطعانه اجازه تکرار چنین حوادثی را ندهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار