مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

جمع‌آوری بیش از 532 هزار سند دفاع مقدس استان مرکزی در راستای موزه آرایی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تا کنون 532 هزار و 821 سند، عکس و آثار فیزیکی شهدا و رزمندگان استان مرکزی در راستای موزه آرایی جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۳۱۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ - 20October 2018

جمع آوری بیش از 532 هزار سند دفاع مقدس در راستای موزه آرایی«مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی با اشاره به اهمیت موزه آرایی اظهار داشت: مراکز فرهنگی مربوط به حوزه دفاع مقدس نقش بسیار تاثیر گذاری در ترویج و توسعه گردشگری مذهبی بر عهده دارند و می توانند مهم ترین رکن در انتقال ارزش های دفاع مقدس و این فرهنگ غنی باشند.

وی افزود: ما باید در تلاش باشیم که وقایع مهم تاریخی و رشادت های دلیرانه رزمندگان و شهداء و همه آنچه که در دفاع مقدس و وقایع انقلاب اسلامی رخ داده است بدون کما و کاست  و بدور از سلایق و دیدگاه‌های شخصی به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: مراکز فرهنگی دفاع مقدس متعلق به نظام و انقلاب و آحاد مردم است که وجود آنها انعکاس دهنده برگ زرین تاریخ این مرز و بوم است.

مشایخی با اشاره به بخشی از فعالیت های انجام شده در راستای موزه آرایی گفت: تا کنون با همکاری و فعالیت های مجموعه حفظ آثار استان مرکزی اقدامات بسیاری در راستای موزه آرایی انجام شده و ما توانستیم نزدیک به 532 هزار و 821 سند، عکس و دیگر آثار فیزیکی مربوط به شهدا و رزمندگان استان مرکزی را جمع اوری کنیم.

وی ادامه داد: تولید 3 اثر شاخص نگارگری با موضوع حضرت امام راحل و شهدای شاخص استان در ابعاد 100 در 70، تولید 10 اثر فاخر با موضوع شهدا، جانبازان، اسراء در ابعاد 50 در70، تولید یک اثر رنگ روغن با موضوع شهید حججی در ابعاد 50 در 70، تولید و چاپ 20 اثر از نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس در ابعاد 50 در 70، تولید 20 اثر کاریکاتور شاخص با موضوع دفاع مقدس، تولید و چاپ 50 تابلو 50 در 70 با عنوان عکس راهیان نور توسط هنرمندان استان مرکزی، تولید و چاپ 30 عکس در ابعاد 50 در 70 از تشییع شهدای گمنام در استان، تولید 20 اثر نقاشی مربوط به سرداران شاخص استان مرکزی با تکنیک مداد رنگی در ابعاد 60 در 80، تولید و چاپ سه عنوان کتاب عکس از تصاویر شاخص دفاع مقدس، تولید تابلوی 2 در 4 متر با تکنیک فلز با موضوع دفاع مقدس بخشی از فعالیت‌های انجام شده در راستای موزه آرایی است.

وی متذکر شد: جلسات مربوط به موزه آرایی نیز به صورت هفته‌ای یک بار در اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با حضور افراد صاحب نظر در این حوزه برگزار می‌شود و تصمیمات مربوط به این حوزه بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار