مسئول کارگروه عملیات ستاد کنگره ملی شهدای استان مرکزی:

وجه تمایز کنگره شهدای استان مرکزی نقش رهبری امام راحل در دفاع مقدس است

«سعید وفایی مقدم» گفت: یکی از وجه تمایز کنگره ملی شهدای استان مرکزی نسبت به دیگر کنگره‌های برگزار شده در کشور، پرداختن به نقش ویژه فرماندهی حضرت امام راحل در انقلاب و دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۱۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ - 23October 2018

وجه تمایز کنگره شهدای استان مرکزی نقش رهبری امام راحل در دفاع مقدس است«سعید وفایی مقدم» مسئول کارگروه عملیات ستاد کنگره ملی نقش امام راحل و ۶ هزارو ۲۰۰ شهید استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با اشاره به تفاوت کنگره ملی شهدای استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها، اظهار داشت: پرداختن به نقش ویژه فرماندهی حضرت امام راحل در انقلاب و دفاع مقدس، صنعتی بودن استان مرکزی و بالا بودن میزان مشارکت مردم در جبهه نسبت به میزان جمعیت این استان، از جمله وجوه تمایز این کنگره نسبت به سایر استان‌های کشور است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف در کارگروه عملیات جمع‌آوری نقش رزمندگان استان مرکزی و تشریح عملیات‌های دفاع مقدس، در قالب کتاب است.

مسئول کارگروه عملیات ستاد کنگره ملی نقش امام راحل و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی تصریح کرد: در ابتدا پیش‌نویسی از نقش رزمندگان در عملیات‌های مختلف تهیه و سپس جهت ویرایش ادبی، تاریخی و نظامی به کارگروه تدوین و انتشار داده می‌شود که پس از اعمال بررسی‌های لازم به تایید افراد حاضر در عملیات‌ها رسیده و برای چاپ ارسال می‌شود.

وفایی مقدم با اشاره به چاپ کتاب مربوط به عملیات‌های دفاع مقدس توسط این کارگروه، گفت: کتاب دیگری در دست تدوین است که به گزارش عملیاتی دفاع مقدس می‌پردازد و هر عملیات را به صورت گزارش و کارنامه عملیاتی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف این کارگروه، تهیه اطلس عملیاتی است که محور‌های عملیاتی را به صورت تصویر محور نشان می‌دهد.

مسئول کارگروه عملیات ستاد کنگره ملی نقش امام راحل و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۷ پروژه در این کارگروه تعریف شده که برخی از آن‌ها در قالب کتاب و برخی دیگر در قالب پروژه تحقیقاتی است.

وفایی مقدم با اشاره به چاپ کتاب گذرگاه کربلا، گفت: نقش گردان «علی ابن ابی طالب (ع)» در عملیات «کربلای یک» (آزادسازی مهران) در قالب کتابی به نام «گذرگاه کربلا» چاپ شده و کتاب دیگر مربوط به عملیات‌های «مرصاد»، «والفجر»، «بدر»، «خیبر» و... است که در مرحله ارزیابی قرار دارد و کار تحقیقی آن انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار