بازدید پیشکسوت شاخص دفاع مقدس استان مرکزی از اداره کل حفظ آثار استان مرکزی + تصاویر

سرهنگ محمد حسن صادقی بازنشسته سپاه و از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان مرکزی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی و همچنین مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس بازدید کرد.
کد خبر: ۳۱۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ - 20October 2018

سرهنگ محمد حسن صادقی در حاشیه بازدید از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس با اشاره به اسناد ارزشمند شهدا اظهار داشت: اسنادی که در حوزه شهداء وجود دارند بسیار ارزشمند بوده و دیگر قابل بازسازی و تکرار نیستند.

وی افزود: این اسناد به سبب اینکه هیچ یک از آدم های مربوط به آنها در حال حاضز در قید حیات نبوده  و در بین ما نیستند غیرقابل تکرار است و به همین علت از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

رزمنده و پیشکسوت شاخص دوران دفاع مقدس تصریح کرد: من به خاطر دارم که اوایل سال 62 بود که شهید اکبر علی محمدی همواره به دوستان همرزمش یادآوری می کرد که تا زمانی که حضور ذهن دارید و فراموش نکرده اید خاطرات و اتفاقات مربوط به این روزها را به روی کاغذ انتقال دهید چرا که این اسناد در آینده بسیار ارزشمند است.

سرهنگ صادقی با تاکید بر نگارش خاطرات گفت: امروز من به عینه می بینم که وقتی افراد برای نگارش خاطرات شهدا مراجعه می کنند بسیاری از همرزمان و دوستان شهید خاطرات مربوط به آن سالها را فراموش کردند.

وی ادامه داد: حرکتی که امروز در بنیاد حفظ آثار انجام می شود ، بسیار ماندگار و ارزشی است و در واقع سبب انتقال اهداف و آرمان های شهداء به نسل های آینده می شود.

رزمنده و پیشکسوت شاخص دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: وصیتنامه ، دست خط یک شهید، نامه یک شهید به خانواده از جمله اسناد مهم تاریخی است که می تواند نگه داری آن برای آیندگان بسیار ارزشمند باشد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار