با رای نمایندگان صورت گرفت؛

تصویب کلیات طرح ساماندهی زندانیان

نمایندگان خانه ملت با تصویب کلیات طرح ساماندهی زندانیان موافقت کردند.
کد خبر: ۳۱۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ - 21October 2018

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح «ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت زندان ها» در دستورکار نمایندگان قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر میان موافقان و مخالفان این طرح، کلیات آن به رای گذاشته شد و با ۱۴۹ رای موافق، ۶۶ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۲۵۰ نماینده حاضر در جلسه علنی به تصویب رسید.

همچنین در ادامه جمعی از نمایندگان طی نامه‌ای به هیئت رئیسه خواستار ارجاع این طرح به کمیسیون قضائی و حقوقی برای رفع برخی ابهامات شدند که وکلای ملت با ۱۷۹ رای موافق، ۳۱ رای مخالف، چهار رای ممتنع از مجموع ۲۵۰ نماینده حاضر در جلسه علنی با ارجاع این طرح به کمیسیون مذکور موافقت کردند.

در مقدمه توجیهی این طرح آمده است: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از سیاست‌های اصولی ابلاغی مقام معظم رهبری است که با لحاظ شرایط و واقعیات موجود در داخل زندان‌ها از جهت تعداد زندانیان، آثار منفی حضور در زندان برای زندانی و خانواده، تبعات اقتصادی و اجتماعی بالابودن تعداد زندانیان ابلاغ شده است.

ایجاد الزامات قانونی برای قوه قضائیه و قضات در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور قرار و احکام در مراحل مختلف رسیدگی، می‌تواند به تصحیح وضعیت نابسامان موجود و کاهش تعداد زندانیان شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار