مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

تولید قاب‌های سنگی مزین به نام شهدای استان مرکزی

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی نقش امام خمینی و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی در دفاع مقدس، 144 قاب سنگی مزین به نام شهدای استان مرکزی تولید می‌شود.
کد خبر: ۳۱۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ - 22October 2018

«مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی در حاشیه برگزاری جلسه ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی در دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در اراک با اشاره به تولید قاب‌های سنگی مزین به نام شهدای استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به نشستی که با اعضای کنگره ملی شهدای استان مرکزی برگزار شد مقرر شد که تعداد 144 قاب سنگی که بر روی آن اسامی شهدای استان مرکزی حک شده بر روی دیوارهای لاله‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی نصب شود.

وی افزود: این قاب‌ها در ابعاد 2 در 32 سانتیمتر بوده که به صورت عمودی بر روی دیوارها نصب می‌شود که اسامی تمامی شهدای استان مرکزی با خط نستعلیق بر روی آن نگارش می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: طراحی این قاب های سنگی توسط سلیمانی یکی از هنرمندان برجسته استان مرکزی است که پیش از این نیز در ساخت ضریح حضرت ابراهیم مجاب مشارکت داشته است.

مشایخی با اشاره به جنس این آثار هنری گفت: تمامی این 144 قاب از جنس سنگ است که در کنار آن تصاویر شهدا نیز نصب می شود.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های مهم اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی مشارکت دادن هنرمندان استان در فعالیت های مربوط به حوزه ایثار و شهادت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: انعکاس حقایق مربوط به جنگ تحمیلی و معرفی شهدا به زبان هنر بهترین راه به منظور انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است.

مشایخی با اشاره به همه گیر بودن دفاع مقدس متذکر شد: بحث دفاع مقدس تنها مربوط به قشر خاصی نیست و تمامی جامعه را درگیر خود می کند، همان‌طور که در سال های جنگ تحمیلی هم می بینیم که تمامی اقشار و نهادها دفاع از آب و خاک را وظیفه مهم و شرعی خود می دانستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار