نماینده ولی فقیه در لرستان:

پیشرفت انقلاب نیازمند تحقق شعار « نه شرقی و نه غربی» است

آیت الله «سید احمد میرعمادی» گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده درخشان بود که معادلات جهانی را بر هم زد و اگر می‌خواهیم این انقلاب پیش برود، باید بر مبانی خود تکیه کنیم و به دنبال تحقق شعار «استقلال، آزادی، نه شرقی و نه غربی» باشیم.
کد خبر: ۳۱۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷ - 22October 2018

برای پیشرفت انقلاب، باید به دنبال تحقق شعار «استقلال آزادی، نه شرقی و نه غربی» باشیم.به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان امروز (دوشنبه) در نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که در بیت امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: کارهای ارزشمندی توسط شورای فرهنگ عمومی استان صورت گرفته است که از آن جمله می توان به بومی سازی سند چشم انداز ۱۴۰۰ اشاره کرد.

 وی با بیان اینکه  یک هیئت علمی در دفتر نماینده ولی فقیه استان لرستان تشکیل تشکیل می شود، گفت : این هیئت به دنبال بومی سازی سند های ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری است که به عنوان مثال سند الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی را در دست بررسی دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر لزوم بازگشت به هویت انقلاب اسلامی تأکید کرد وافزود: امروز باید بعد از ۴۰ سال، به دنبال بازگشت به هویت انقلاب اسلامی باشیم و روی مبانی انقلاب اسلامی تکیه کنیم و منظور از مبانی پیش فرض هایی است که با باور اعتقادی ما منجر به حرکت می شود.

آیت الله میر عمادی تصریح کرد : مبانی انقلاب اسلامی یعنی باور های اعتقادی مردم که باعث شد آنها به خیابان بیاییند و انقلاب کنند، این مبانی کاملاً فرهنگی بوده اند و در شرایط فعلی که دشمن با تمام توان سعی در کم رنگ کردن آنها را دارد، نیاز است بیش از پیش بر آن به تکیه کرد.

وی بیان کرد: از جمله مبانی انقلاب، حاکمیت دینی و ولایت فقیه بوده است و شکی نیست که انقلاب ما بر پایه و اساس حاکمیت دین، شکل گرفت و ٩٨ درصد هم به جمهوری اسلامی رای دادند و مسئله ولایت فقیه که ثمره انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه نفی سلطه گری و سلطه پذیری و همچنین استکبار ستیزی از جمله مهمترین مبانی انقلاب اسلامی است که نباید دچار چالش شوند، خاطر نشان کرد: یکی از مبانی انقلاب حمایت از محرومین و مستضعفین داخل و خارج و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

آیت الله میر عمادی ادامه داد: این مبانی مشتمل بر اصولی بود که بر پایه های همچون مسجد، نماز، محرم، شب های قدر، دانش آموزان، دانشجویان شکل گرفته و این فرهنگ استکبار ستیزی نباید فقط به راهپیمایی هایی همچون ١٣ آبان خلاصه شود بلکه باید عمومیت بیشتری پیدا کند.

وی ١٣ آبان را نماد استکبار ستیزی مردم انقلابی ایران  دانست و گفت: ١٣ آبان نماد استکبار ستیزی ما است و در کنار وقایعی همچون تسخیر لانه جاسوسی، مبارزه با کاپیتولاسیون، تبعید امام (ره) و  باید به عنوان فرهنگ در جامعه عمومیت بیشتری پیدا کند و ما باید در شورای فرهنگ عمومی به دنبال احیاء این فرهنگ باشیم.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ١٣ آبان امسال از ویژگی خاصی برخودار است، افزود: دشمن در حالی که بیش از چهار ماه است از برجام خارج شده، تشدید تحریم های خود را به ١٣ آبان موکول کرده است و این یعنی اینکه ما دوباره می خواهیم بر شما سلطه پیدا کنیم و حاکمیت استکباری خود را جایگزین حاکمیت دینی شما کنیم.

آیت الله میرعمادی،اظهار داشت: اینکه رئیس جمهور آمریکا می گوید برای آزاد سازی گروگان های خود هزینه های بسیاری داده ایم که باید بازگردانده شوند، نشان از نفرت و کینه پایان ناپذیر آنها است و عداوت استکبار با مبانی انقلاب ما است.

نماینده ولی فقیه در لرستان  در پایان خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده درخشان بود که معادلات جهانی را بر هم زد و اگر می خواهیم پیش برود باید بر مبانی خود تکیه کنیم و به دنبال تحقق شعار «استقلال، آزادی» و «نه شرقی و نه غربی» باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار