جعفری استقبال گردشگران اروپایی از باغ موزه را خوب عنوان کرد:

نگاه راهبردی استان کرمان در حوزه پژوهش و تحقیقات دفاع مقدس

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران با بیان اینکه استان کرمان در زمینه دفاع مقدس کارهای خوبی انجام داده و پیشگام است گفت: نگاه این استان در بحث پژوهش، تحقیقات و مبانی نظری دفاع مقدس، راهبردی است.
کد خبر: ۳۱۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ - 24October 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «علی‌اصغر جعفری» در بازدید مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان و جمعی از کارکنان این اداره کل از باغ موزه دفاع مقدس تهران با بیان اینکه مردم دیار کریمان در دوران انقلاب اسلامی همراه و یاور حضرت امام(ره) بودند اظهار کرد: در دوران پر افتخار دفاع مقدس نیز تحت عنوان لشکر پرافتخار 41 ثارالله حضوری فعال داشته اند و نام شان به عنوان لشکر خط شکن همیشه می‌درخشد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: رزمندگان کرمانی پس از دوران دفاع مقدس نیز پاسدار مقاومت و ایثار بوده‌اند و سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرزند این آب و خاک مایه مباهات انقلاب اسلامی و منشا عزت و افتخار حوزه مقاومت است و این سردار سرافراز امنیت و آرامش مثال زدنی را به ایران هدیه کرده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه دفاع مقدس کارهای خوبی انجام داده و پیشگام است، افزود: نگاه این استان در بحث پژوهش، تحقیقات و مبانی نظری دفاع مقدس، راهبردی است و ما سعی خواهیم کرد از ظرفیت‌های دانش، نیروی انسانی و تجارب شما استفاده بهینه را ببریم.

جعفری در ادامه به تشریح موقعیت باغ موزه دفاع مقدس تهران پرداخت و گفت: این باغ موزه با مساحت 22 هکتار فضای باز بی‌نظیرترین موزه ایران و غرب آسیا است که ظرفیت فوق العاده‌ای است که البته با رعایت یک سری استانداردها در ساختار موزه در آینده‌ای نزدیک تحول عظیمی در این زمینه به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه در جهت توسعه موزه دفاع مقدس تهران، 5 بخش جدید اضافه خواهد شد افزود: موزه انقلاب اسلامی به فرمان و تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حال راه اندازی است و همچنین موزه مقاومت با هدف نمایش ایثارگری‌های مدافعین حرم آغاز به کار خواهد کرد که در آن رشادت‌های جوانان نسل حاضر به نمایش گذاشته می شود و هم در آن به شبهات و پرسش‌های مردم در خصوص حضور رزمندگان این مرزو بوم در خارج از مرزها پاسخ داده خواهد شد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: بخش سوم موزه قسمت زنان، دفاع مقدس و انقلاب است و با توجه به اینکه زنان نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند، متاسفانه نتوانستیم الگوی زن مسلمان ایرانی را به درستی به جهان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: بخش کودک و نوجوان از قسمت هایی است که به مجموعه موزه اضافه خواهد شد و سعی بر آن شده از ظرفیت‌های فکری و تعاملی نشاط آور با بهره گیری از مشاوران جامعه شناسی استفاده شود و فاز نخست این قسمت از موزه تا دهه فجر آماده خواهد شد.

جعفری با اشاره به اینکه بخشی از موزه اختصاص به تهران دارد گفت: در حال حاضر 53 تغییر و اصلاح کالبدی در موزه  دفاع مقدس در حال انجام است و ما همچنین به دنبال مرجع سازی این مکان می باشیم و در این راه از فعال ترین مجموعه های فرهنگی در کشور استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به راه اندازی انجمن علمی دفاع مقدس و پیش بینی برنامه های این انجمن تصریح کرد: بزرگترین کتابخانه در حوزه دفاع مقدس با بیش از 22000 عنوان کتاب که منبع بسیار خوبی برای علاقه مندان در باغ موزه دفاع مقدس تهران راه اندازی شده است و در کنار این فعالیت ها با کمک اساتید مجرب، 61 پروژه تحقیقاتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  با اشاره به استقبال خوب گردشگران اروپایی از باغ موزه افزود: بیش از 100 راوی دوران دفاع مقدس  در این موزه با ما به صورت افتخاری همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه کارگروه علمی نخبگان  طرح هایی در دست اجرا دارند که امیدواریم تا آینده ای نزدیک به ثمر نشیند اظهار داشت: از 18 موزه کوچک و بزرگ مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای ساماندهی و هماهنگی بین موزه ها دعوت به عمل آمده است و تا در اجرای برنامه های فرهنگی هماهنگ باشیم و مشترک کار کنیم.

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان به بخشی از فعالیت های انجام گرفته استان در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و در ادامه از بخش های مختلف موزه بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها