سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز خانه ملت مطرح کرد؛

اعتقاد ظریف به عملکرد مثبت اروپا در برجام بعد از خروج آمریکا

بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران گفت: از گفته‌های آقای ظریف در جلسه غیرعلنی امروز اینطور برداشت می‌شود که اروپایی‌ها تاکنون ایستادگی خوبی در موضوع برجام داشته‌اند.
کد خبر: ۳۱۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ - 23October 2018

اعتقاد ظریف به عملکرد مثبت اروپا در برجام بعد از خروج آمریکابه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی خانه ملت در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه آقایان ظریف و عراقچی مسائلی را درباره برجام و لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT مطرح کردند.

وی ادامه داد: طبق مطالبی که وزیر امور خارجه و معاونش گفتند، آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که از طریق منابع و موضوعات اقتصادی، فشار حداکثری را به ما وارد کنند و بر این باورند که از طریق این فشار‌ها می‌توانند کشور ما را به فروپاشی بکشانند، اما این خیالی باطل است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس، آمریکایی‌ها از طریق رسانه‌های مختلف موضوعات کوچکی را پیگیری می‌کنند تا از طریق فشار روانی به خواسته‌های خود برسند.

نعمتی در مورد مذاکرات کشورمان با اروپایی‌ها و تشکیل ساز و کار مالی اظهار داشت: اروپایی‌ها وعده داده‌اند که از ۱۳ آبان این اقدامات را انجام دهند و غیر از اروپایی ها، روسیه، هند و چین هم به این موضوع متعهد هستند.

این نماینده خانه ملت با استناد به گفته‌های وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه غیرعلنی امروز مجلس تصریح کرد: آقای ظریف معتقد است که اروپایی‌ها تا کنون بدور از مداخله‌های آمریکایی‌ها در برجام توانسته‌اند در تعهدات خود در قبال این قرارداد ثابت قدم باشند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار