قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت:

900 اکیپ پزشکی به زائران اربعین خدمت‌رسانی کردند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حدود 900 اکیپ در طول ایام اربعین خدمت‌رسانی کردند، گفت: در چند سال گذشته خدمات بسیار ارتقا یافته است.
کد خبر: ۳۱۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ - 31October 2018

۹۰۰ اکیپ پزشکی به زائران اربعین خدمت‌رسانی کردندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز(چهارشنبه 9 آبان‌ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون محل مصرف اعتباری که قرار است از سوی صندوق ملی توسعه به وزارت بهداشت اختصاص داده شود، اظهار داشت: هنوز این اعتبار ابلاغ نشده و آقای جهانگیری این مسئله را مطرح کردند ولی هنوز موافقت رهبری در این باره ابلاغ نشده و موضوع بلاتکلیف است.

وی در خصوص خروج تعدادی از داروها از لیست مورد حمایت بیمه‌ها  با بیان اینکه این مسائل شایعه است، افزود: باید بگوییم چه دارویی از لیست بیمه خارج شده است. اسم دارویی که از لیست بیمه خارج شده یا گران شده است، را بگوییم. اینکه کلی حرف بزنیم به بی‌ثباتی بازار کمک می‌کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی درباره انتقادها نسبت به دولت در برگزاری مراسم اربعین، ادامه داد: در چند سالی که شاهد هستیم خدمات بسیار ارتقا یافته است. فراموش نکنیم شرایط در مهران، چذابه یا شلمچه چطور بود و مردم چگونه جمع می‌شدند و تعداد بسیار زیادی از مردم بدون داشتن ویزا به عراق می‌رفتند و امکانات بهداشتی و پزشکی وجود نداشت. این امکانات افزایش یافته است. در عین حال، حتما کمبودهایی نیز وجود داشته است که عقل سلیم حکم می‌کند آنها را ارزیابی کنیم و اجازه تکرار آن را در سال آتی ندهیم.

وزیر بهداشت گفت: پزشکان و پرستارانی که در آنجا حضور داشتند، داوطلبانه رفته بودند بدون اینکه ارتباطی هم به دولت داشته باشند. ما حدود 900 اکیپ داشتیم که در طول ایام اربعین خدمات‌رسانی کردند. 25 روز است که این افراد در آماده‌باش هستند. با هزار دستگاه آمبولانس و همچنین 17 هزار نفر در سراسر کشور و حدود 10 هزار نفر در امر بهداشت، درمان و خدمات اولیه را به زوار ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به سفر خود به عراق، تصریح کرد: در عراق سرویس‌ دهی بر عهده هلال احمر است ولی در داخل کشور از مرزهای شرقی تا مرزهای غربی بر عهده وزارت بهداشت است. از مردم و نهادهای مردمی و همچنین کسانی که در دولت آمدند و به ویژه در مرزهای غربی خدمات‌رسانی کردند، تشکر می‌کنم تا این حماسه بزرگ که تجربه‌اش را هیچ کجای دیگر دنیا ندارد، برگزار شود.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که اکثر داروخانه‌ها نسخه‌های مربوط به بیمه سلامت را قبول ندارند، عنوان کرد: بیمه سلامت سقف اعتباری دارد و میزان پولی که به آن داده می‌شود باید با خرجش بخواند و به همین خاطر، برای بیمارستان‌ها سقف گذاشته است و گفته است که در بیمارستان حق دارند حداکثر به اندازه سال 96 خرج کنند. طبیعی است روش‌ها و داروهای جدید و گسترش خدمات می‌طلبد بودجه افزایش یابد. بنابراین باید بودجه سال 98 به گونه‌ای پیش‌بینی شود که این کسری تکرار نشود.

وزیر بهداشت در پایان، گفت: در حال حاضر بیمه سلامت حدود 5 هزار میلیارد بدهی دارد که امیدوار بودند آنچه در شورای اقتصادی تصویب شده است، تایید شود و بر اساس آن بدهی‌ها پرداخت شود. اگر این مسئله رخ دهد، شاهد گشایشی به ویژه برای شرکت‌های دارویی، بیمه‌کنندگان، تولیدکنندگان، واردکنندگان مواد اولیه و همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی  خواهیم بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار