مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خبر داد؛

وجود ۱۶۰ هزار دانش‌آموز بسیجی در استان لرستان

«رضا زینی‌وند مقدم» با بیان این‌که ۱۹۷۹ واحد بسیج دانش‌آموزی در قالب حلقه‌های صالحین، طرح هجرت و سایر طرح‌ها آموزش و پروش در استان لرستان فعالیت دارند، گفت: ۱۶۰ هزار دانش‌آموز بسیجی و ۱۸ هزار بسیجی فرهنگی در قالب واحد‌های بسیج فرهنگیان نیز در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۳۱۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ - 03November 2018

13 آبان یک روز تاریخی برای ملت ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «رضا زینی‌وند مقدم» مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، صبح امروز (شنبه) در جریان دیدار دانش‌آموزان بسیجی با آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده، ولی فقیه در استان، ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج دانش‌آموزی، اظهار داشت: ۱۳ آبان یکی از روز‌های تاریخی ملت ایران است؛ چرا که حوادث تلخ و شیرینی را در خود دارد.

وی به تبعید امام خمینی (ره) در سال ۴۳ در اعتراض به لایحه ننگین «کاپیتولاسیون» و تبعید امام از ایران به ترکیه و ۱۳ آبان سال ۵۷ اشاره کرد و افزود: در ۱۳ آبان تعداد زیادی از دانش‌آموزان به شهادت رسیدند و لانه جاسوسی آمریکا به‌دست دانشجویان پیرو خط امام به تسخیر درآمد و امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

زینی‌وند مقدم گفت: با مروری بر حوادث ۲۲ بهمن‌ماه سال ۵۷ تا ۱۳ آبان‌ماه سال ۵۸، شرایط ایجاب می‌کرد تا لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شود؛ زیرا آن‌ها همچنان به دنبال روی کار آمدن رژیم استبدادی و براندازی نظام و انقلاب اسلامی بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که یکی از شاخه‌های مهم بسیج، بسیج دانش آموزی است، تصریح کرد: اکنون که در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم، مشارکت مردم در قالب بسیج، بسیج دانش‌آموزی، بسیج فرهنگی، بسیج اصناف و دیگر آحاد جامعه بسیج به منظور حفظ و بقای نظام جمهوری اسلامی به‌خوبی نمایان است.

وی به شهادت «محمدحسین فهمیده» اشاره کرد و افزود: این هفته به‌مناسبت شهادت این شهید بزرگوار و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی انقلاب اسلامی به‌نام هفته «بسیج دانش‌آموزی» نام‌گذاری شده است.

زینی‌وند مقدم با بیان این‌که ۱۹۷۹ واحد بسیج دانش‌آموزی در قالب حلقه‌های صالحین، طرح هجرت و سایر طرح‌ها آموزش و پروش در استان لرستان فعالیت دارند، تصریح کرد: ۱۶۰ هزار دانش‌آموز بسیجی و ۱۸ هزار بسیجی فرهنگی در قالب واحد‌های بسیج فرهنگیان نیز در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار