دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران:

13 آبان غروری مقدس و حماسه آفرین در دل مؤمنان زنده کرد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران گفت: واقعه 13 آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد.
کد خبر: ۳۱۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ - 03November 2018

13 آبان غروری مقدس و حماسه آفرین در دل مؤمنان زنده کردبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، «خلیل صالحی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران اظهار داشت: یوم الله 13آبان، روز انزجار ملت ایران از شیطان بزرگ و سیاست های خصمانه اش در قبال مستضعفین در سراسر عالم است.

وی افزود: 13آبان در كشور ما محمل پیدایش حوادث مختلفی بوده است كه در شكل دهی تاریخ كشور و انقلاب اسلامی نقشی بزرگ و سرنوشت ساز داشته اند.

این مسئول ادامه داد: 13 آبان 1342 تبعید حضرت امام خمینی (ره) در پی اعلام مخالفت ایشان با قانون استعماری كاپیتولاسیون، 13 آبان 1357 شهادت جمع کثیری از دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در زمان اوجگیری انقلاب و دست آخر 13 آبان 1358 تسخیر لانه جاسوسی (سفارت ایالات متحده در ایران) توسط دانشجویان پیرو خط امام است.

صالحی افزود: در میان این وقایع، واقعه سال 58 با توجه به ابعاد و پیامدها و همچنین گستره ملی- بین المللی آن از اهمیت و جایگاه ویژه ای در تاریخ انقلاب اسلامی برخوردار شده است، به طوری كه با گذشت قریب به 40 سال از وقوع آن، پیامدها و آثارش همچنان در صحنه سیاست داخلی و خارجی كشور، اثرگذار است.

وی با اشاره به سیاست های استعمارگرایانه آمریکا از بدو پیدایش این کشور تا کنون، عنوان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 استراتژی دو ستونی آمریكا در خاورمیانه را كه از مدتها پیش بر پایه قدرت اقتصادی عربستان سعودی و قدرت نظامی ایران برای حفظ منافع منطقه ای خود و مقابله با نفوذ شوروی بنا شده بود، با چالش جدی مواجه كرد.

این مسئول اضافه کرد: در آن زمان وزیر امور خارجه آمریکا در این باره گفت: «رفتن ایران از صف كشورهای متحد ما و افتادن این كشور به دست رژیمی كه دوست ما نیست، ضربه ای اساسی به منافع سیاسی و امنیتی ما در آسیای جنوب غربی و خاورمیانه به شمار می رود.»

صالحی افزود: آمریكا با پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت خود را به عنوان پایگاه و اتاق جنگی برای طراحی و اجرای توطئه های خویش علیه این انقلاب تبدیل نمود، تا بتواند در پوشش دیپلماتیك برای شكست یا به انحراف كشاندن نظام نوپای ما سیاست های خصمانه اش را به مرکزیت سفارت خود به اجرا درآورد که با عنایات خداوند متعال و رهبری حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و هوشیاری و بصیرت مردم به ویژه دانشجویان پیرو خط امام، تمام نقشه های شوم آنان با شکست مواجه شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران پایان یافتن رابطه استعماری آمریكا علیه ملت ایران، روشن شدن ماهیت ننگین ایالات متحده برای عموم مردم، جلوگیری از ایجاد بحران و آشوب با تسخیر مرکز بحران آفرینی، بازگشت مردم به صحنه که با توطئه‌های ‌دولت موقت خانه‌نشین شده بودند، شکست هیمنه جهانی آمریکا و ... را از مهمترین پیامدهای این حرکت خودجوش مردمی در 13 آبان سال 58 عنوان کرد.

وی ادامه داد: این اقدام حماسی داشجویان ثابت کرد که این به ظاهر ابرقدرت ها از درون پوچ و پوشالی اند و همچنین در آن روز وحدت کلمه، معنا - تکیه بر قدرت ایمان، جلوه گر و قدرت مرجعیت و رهبری دینی بار دیگر تجربه شد.

صالحی با عنوان اینکه 13 آبان به همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند، خاطرنشان ساخت: 13 آبان به مسلمانان آموخت که با درس گرفتن از بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر، حضرت سیدالشهداء (ع) و واقعه عظیم عاشورای 61 هجری در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه تنها در برابر «اللّه» به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند.

این مسئول با بیان اینکه واقعه 13 آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد، گفت: در 13 آبان، مردم سرافراز ایران به همه پابرهنگان جهان نشان دادند که دیوار ستم، شکستنی است و منکر محکوم به فنا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار