نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

ضرورت پرداختن به موقوفات در سطح کلان و کشوری

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اصل وقف و قداست موقوفات را باید جدی بگیریم، گفت: در سطح کلان و کشوری باید به اهمیت وقف پرداخته شود.
کد خبر: ۳۱۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ - 04November 2018

ضرورت پرداختن به موقوفات در سطح کلان و کشوریبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، آیت الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر امروز (یکشنبه) در دیدار با اعضای ستاد دهه وقف استان مازندران با بیان اینکه 13 آبان مظهری از مظاهر یوم‌الله های طول سال است، اظهار داشت: در 13 آبان استکبار هدفی که داشت شکست خورد و هدف ایمانی ملت جمهوری اسلامی ایران پیروز شد.

وی با بیان اینکه اهمیت اوقاف بسیار بالا است و خیرات و مبرات از مهم ترین اصل سازمان اوقاف به شمار می رود، گفت: وقف انسان را جاودانه و ماندگار می کند.

این مسئول با عنوان اینکه  وقف چشمه زاینده خیرات است، خاطرنشان ساخت: وقف های انتفاعی و منفعتی هر دو برای جامعه خیر و برکت دارد.

معلمی ادامه داد: در کشور وقف هایی وجود دارد که هنوز شناسایی نشده است اما خیر و برکت آن به جامعه بر می گردد.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین و حماسه اربعین حسینی در جهان اسلام بسیار درخشان است، از کار شجاعانه و انقلابی اوقاف مازندران به خاطر برپایی موکب در شهر سامرا قدردانی کرد و با بیان اینکه در اربعین حسینی همه عاشقانه با پای دل به کربلا رفتند، اضافه کرد: خدمت به زائران اربعین حسینی در سامرا توفیق بسیار بزرگی بوده که نصیب مجموعه اوقاف مازندران شده است.

امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه اصل وقف و قداست موقوفات را باید جدی بگیریم، عنوان کرد: در سطح کلان و کشوری باید به اهمیت وقف پرداخته شود.

وی با عنوان اینکه اداره اوقاف چون با موقوفات سر و کار دارد از سایر ادارات رتبه و درجه بالایی دارد، اظهار کرد: بسیاری از موقوفات از گذشته به ما ارث رسیده است که برای حفظ آن باید توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار