یادداشت روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۵)/ دستگیری دو خبرنگار خارجی در خرمشهر

خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در یادداشت روزانه خود در تاریخ هفتم مهر ۱۳۵۹ شرح حالی از دستگیری دو خبرنگار خارجی و یک راننده عراقی را بیان می‌کند.
کد خبر: ۳۱۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 17November 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در صدا و سیمای اصفهان فعالیت می‌کرد که به خرمشهر اعزام شد و در آزادسازی خرمشهر مورخه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادداشت روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۵)/ دستگری دو خبرنگار خارجی در خرمشهر

متن یادداشت روزانه‌ای را که از این خبرنگار شهید والامقام به عنوان وقایع مقاوت خرمشهر به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«برای نظم و انضباط از افرادی که مسلح هستند و کارت حمل سلاح ندارند در پلیس راه توسط نیرو‌های سپاه یا ارتش دستگیر می‌شوند. دشمن امروز اطراف حیدریه و مسجد جامع و مسجد امام صادق (ع) را زیر آتش داشت. چند خمپاره به پشت مسجد سجاد اصابت کرده است.

مقادیر زیادی مواد غذایی از اطراف شهر‌ها با کامیون به شهر آوردند که در مسجد جامع تخلیه شد. غذای فاسد چندین نفر را مسموم کرد. یک تاکسی عراقی به طرف خرمشهر حرکت کرده که توسط پاسداران در نزدیکی پل‌نو دستگیر شد. در این تاکسی دو خبرنگار خارجی و یک راننده عراقی از اهالی بصره بود.

عراقی‌ها به دو خبرنگار فوق‌الذکر گفته بودند که ما خرمشهر را گرفته‌ایم و شما می‌توانید برای بازدید وارد شهر شوید و آن‌ها هم همین‌طور یک ماشین از بصره کرایه کرده و سرشان را زیر انداخته و می‌خواستند وارد خرمشهر شوند.

خبرنگاران دستگیر شده تحت بازجویی قرار گرفتند و از طریق وزارت امور خارجه و شعب خبرگزاری‌هایشان اقدام لازم به عمل آمد. احتمال می‌رود راننده اتومبیل که دو خبرنگار با آن آماده‌اند از افسران اطلاعاتی عراق و سازمان استخبارات باشد.

برادران سپاه امروز طی شناسایی از مواضع دشمن مشاهده کردند که تعداد زیادی تانک به طرف خرمشهر از طرف انبار‌های عمومی در حال پیشروی هستند.

به همین دلیل تمام خیابان‌های اطراف پلیس راه را سنگر می‌ساختند. دشمن امروز مواضع نیرو‌های خودی را شدیداً با خسمه خسمه زیر آتش گرفته است. دشمن خمپاره‌های خود را به سوی بندر، پادگان دژ و نخلستان‌های پشت بیمارستان مصدق مستقر نموده است. بازار صفا و پشت فرمانداری در حال سوختن است.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار