نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

سنخیت با امام زمان (عج) فقط با انگیزه‌های الهی میسر است

حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» گفت: آن کسی با امام زمان (عج) می‌تواند سنخیت پیدا کند که هیچ انگیزه‌ای غیر از انگیزه الهی محرکش نباشد، در واقع حجاب ما انگیزه‌های غیرالهی است.
کد خبر: ۳۱۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ - 17November 2018

سنخیت با امام زمان فقط با انگیزه های الهی میسر استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز (شنبه) در دیدار با روسای کلانتری‌های استان، ضمن تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت حجت (عج)، اظهار داشت: بصیرت به معنی واقع بینی است و اگرچه ظواهر امور را بسیاری از افراد یکسان می‌بینند، اما اهل دقت امور را متفاوت می‌بینند.

وی با بیان این‌که در مسئله ولایت حضرت حجت (عج) عینا مسئله همین است، بیان داشت: در ظاهر این امر، همه به هم تبریک می‌گویند و این روز را با این آثار و علائم گرامی می‌دارند، اما واقع امر این است که ظواهر به تنهایی کافی نیست و معیار خودش را دارد.

حجت‌الاسلام عبادی معیار بصیرت را سنخیت دانست و عنوان کرد: با رعایت همه این ظواهر، باید با آرمان‌های آن مکتب و امام عصر (عج) سنخیت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ظواهر امور تعیین کننده نیست، بلکه باید دید که قطب‌نمای قلب به کجا متمایل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به این‌که اگر فردی انسان‌ها و راه‌های پاک را جذب می‌کند و آن‌ها دوست دارد، پیداست که با آن سنخیت دارد، گفت:، اما اگر کارهایش عبادات است، ولی به انسان‌های بد کشش دارد و از انسان‌های خوب خوشش نمی‌آید، باید حواسش را جمع و مسیرش را عوض کند.

حجت‌الاسلام عبادی تاکید کرد: تا این‌طور باشیم خدا ما را دوست ندارد؛ زیرا جاذبه به کار‌های بد است و دافعه با کار‌ها و انسان‌های خوب است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند «هر پیروی پیشوایی دارد که پیشوایش همانی است که به آن اقتدا می‌کند» و این یعنی ممکن است شعار برای «علی» بدهد، اما کارش برای «معاویه» باشد، در واقع ایشان می‌فرمایند از هرکس پیروی کند امامش همان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیه ۳۱ سوره آل عمران، بیان داشت: خداوند می‌فرماید این معیار و نشانه است که اگر خدا را دوست دارید، ملاک تبعیت از فرستاده اوست.

حجت‌الاسلام عبادی اضافه کرد: اعتقاد واقعی به خدا، با پول حلال منافاتی ندارد و خداوند فرموده است که کسب نان حلال خودش عبادت است، اما این‌که توقع کند حق دیگران را بخورد نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که امروز هم یک عده حزب دارند و شعار می‌دهند و حرف‌های صهیونیست‌ها و «ترامپ» را تکرار می‌کنند، افزود: این حرف‌ها هم برای پول است وگرنه هیچ آدم عاقلی به انگلیس و صهیونیسم نباید اعتماد کند؛ چراکه این منافع خدایی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: آن کسی با امام زمان (عج) می‌تواند سنخیت پیدا کند که هیچ انگیزه‌ای غیر از انگیزه الهی محرکش نباشد، در واقع حجاب ما انگیزه‌های غیرالهی است.

حجت‌الاسلام عبادی اظهار داشت: به کارگر و روستایی و... با دید تحقیر نگاه نکنیم و خیال نکنیم که انسان‌های کمی هستند، گاهی ۱۰۰ سال دیگر هم به همان‌ها نمی‌رسیم.

وی با بیان این‌که سنخیت این افراد را به این‌جا می‌رساند که خاسته‌های‌شان با خاسته‌های مولایش درست تنظیم شود، تصریح کرد: وقتی من دنبال هوای نفس و خواسته‌های خودم هستم، هیچ سنخیتی با خواسته‌های امیرالمومنین (ع) ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) ظهور ندارد، اما حضور دارد و علت بی‌بهره بودن ما از وجود ایشان، به خود ما برمی‌گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها