امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد؛

انتظار واقعی یعنی یاری کردن ولی فقیه در زمان غیبت/ یاری نکردن «مسلم» باعث شد امام حسین (ع) به کوفه نرسد

حجت‌الاسلام «محمدحسین مختاری» با اشاره به این‌که امروز انتظار واقعی یعنی در غیبت امام زمان (عج) ولی فقیه را یاری کنیم، گفت: مردم کوفه می‌گفتند که باید خود امام حسین (ع) را یاری کنیم نه «مسلم» را؛ چون این اشتباه را کردند، باعث شد که امام حسین (ع) به کوفه نرسد.
کد خبر: ۳۱۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ - 19November 2018

انتظار واقعی یعنی یاری کردن ولی فقیه در زمان غیبت/ یاری نکردن «مسلم» باعث شد امام حسین (ع) به کوفه نرسدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجتالاسلام «محمدحسین مختاری» امام جمعه موقت بیرجند، شب گذشته (یک‌شنبه)، در اجتماع منتظران ظهور که در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، با اشاره به وظیفه منتظران در دوره غیبت، اظهار داشت: اگر منتظر واقعی باشیم، حتی اگر ظهور را هم درک نکنیم ضرر نکردهایم؛ چراکه انتظار مهم‌ترین عمل است.

وی افزود: منتظر واقعی یعنی کسی که همه کارهایش را کرده و منتظر است تا حضرت مهدی (عج) ظهور کند.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان این‌که امروز استکبار در قدرت نظامی، استکباری و سیاسی در رتبه اول دنیاست، فلذا هم زر دارد، هم زور و هم تزویر، گفت: در زمان امام حسین (ع) نیز استکبار وجود داشت و «بنی امیه» زر، زور و تزویر را به کار برده بود.

وی ادامه داد: مردم کوفه منتظر امام حسین (ع) بودند که به این نابسامانی‌ها پایان دهند و ما هم امروز منتظر امام زمان (ع) هستیم؛ لذا این زمان با آن زمان قابل مقایسه است.

امام جمعه موقت بیرجند متذکر شد: مردم کوفه اکثریت امتحان پس داده بودند، اما منتظر واقعی نبودند؛ زیرا وقتی که پای عمل به میان آمد، مشخص شد که منتظران واقعی چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه اصحاب امام حسین (ع) سه ویژگی داشتند، اظهار داشت: اولین ویژگی آن‌ها این بود که نسبت به حقیقت معاد و توحید و اهل بیت به یقین رسیده بودند، لذا توانستند از عهده این امتحان برآیند.

حجت‌الاسلام مختاری تاکید کرد: ما باید این یقین را درخودمان ایجاد کنیم؛ چراکه فلسفه تمام عبادات رسیدن به یقین است و اگر به یقین نرسیم، زمانی که محک به‌میان بیاید، خدای نکرده ممکن است سیاه‌رو شویم.

وی اضافه کرد: ما شرک «جلی» نداریم اما به شرک «خفی» ممکن است مبتلا باشیم که اگر ایمان‌ها خالص نباشد، ممکن است به زمین بخوریم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که ایمان مراتبی دارد، گفت: اگر مراتب ایمان‌مان ضعیف باشد، باید آن را تقویت کنیم؛ اگر ایمان‌ها را قوی کنیم، می‌شود جزو منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) قرار گرفت.

وی دومین ویژگی یاران امام حسین (ع) را طهارت باطن دانست و افزود: این‌که مردم کوفه از وجود امام حسین (ع) نتوانستند استفاده کنند، به‌دلیل نبود طهارت باطن آن‌ها بود.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان این‌که باید خدا و پیغمبر و دین از همه چیز برای ما باارزش‌تر باشد و تعلقی غیر از خدا در باطن برای ما نباشد، بیان داشت: این یعنی آزادگی، ما باید روی خودمان کار کنیم و برای خود چشم‌انداز ترسیم کنیم.

وی با اشاره به این‌که منتظر واقعی باید آماده جهاد باشد و از جنگ نترسد، متذکر شد: اصحاب امام حسین (ع) این‌گونه بودند؛ اگر بترسیم، یعنی منتظر واقعی نیستیم و این طمع و ترس بود که مردم کوفه را گرفتار کرد.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان این‌که مردم کوفه به سه دسته تقسیم شدند، عنوان کرد: يک دسته آدم‌هایی بودند که به‌دلیل طمع جلوی امام حسین (ع) ایستادند.

وی افزود: در این زمینه روایات متعددی داریم که در برابر امام زمان (عج) هم مقاومت زیادی می‌شود و کسانی که هنگام ظهور در برابر امام می‌ایستند، در واقع برابر آیات قرآن می‌ایستند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: دومین گروه کسانی بودند که راحت‌طلب و بی‌تفاوت بودند؛ لذا برای امام حسین (ع) شمشیر نزدند که امروز هم از این قبیل افراد زیاد داریم، این بی‌تفاوتی‌ها با انتظار واقعی سازگاری ندارد.

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: دسته سوم هم آماده بودند، ولی می‌گفتند که باید خود امام حسین (ع) را یاری کنیم نه مسلم را و چون این اشتباه را کردند، باعث شد که امام حسین (ع) به کوفه نرسد.

وی متذکر شد: در دوره غیبت امام زمان (عج) نیز باید نزدیک‌ترین فرد به او را رهبر خود قرار دهیم وگرنه هرگز ایشان به کوفه نمی‌رسند.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: امام زمان (عج) قرار نیست با زور دنیا را اصلاح کنند و ۳۱۳ نفر از فرماندهان اصلی او هستند، ما نیاز داریم نظامی با محوریت مردم درست کنیم و باید این راه را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به این‌که امروز پرچم اسلام و تشیع در دستان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است و همه باید زیر چتر ایشان باشیم، گفت: گاهی منیت‌ها باعث می‌شود که انسان راهش را جدا کند که در این صورت اسلام و شیعه ضربه می‌خورد.

وی افزود: امروز انتظار واقعی یعنی در غیبت امام زمان (عج) ولی فقیه را یاری کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: آن‌چه باعث شد که امام حسین (ع) شهید شود، این بود که رهبر سیاسی زمان را حمایت نکردند و امروز باید از ولی فقیه به عنوان جانشین سیاسی امام زمان (عج) حمایت کنیم و در این امتحان کوچک انقلاب سرفراز باشیم تا در امتحان بزرگ ظهور کم نیاوریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار