امیر گرامی مطرح کرد؛

برتری همدان در بحث کتاب و خاطره‌نگاری دفاع مقدس

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گفت: در زمینه‌های داستان، خاطره و کتاب استان همدان خوش درخشیده و یک گام جلوتر است.
کد خبر: ۳۱۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ - 19November 2018

برتری استان همدان در بحث کتاب و خاطره نگاری دفاع مقدس// روتیتر اشتباه است/// در گفت و گویی!!!!/// ////به مناسبت برگزاری این نشست!!!/// کدوم نشست دقیقا!!!؟؟؟///*****اصلاح شد........امیر سرتیپ دوم «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع پرس در همدان به مناسبت برگزاری نشست تخصصی خاطره‌نگاری در این استان اظهار داشت: در بحث خاطره‌نویسی و آثار ادبی در استان های زیادی حضور داشته و آثار و فعالیت ها را دیده‌ام.

گرامی با اشاره به کتب چاپ شده، به نام و مطرح دفاع مقدس در همدان ادامه داد: استان همدان بسیار پرشور و با انگیزه در حوزه‌های نشست‌های تخصصی، نویسندگی رمان و داستان فعالیت داشته و فوق العاده درخشیده است.

وی افزود: در زمینه‌های داستان، خاطره و کتاب در استان‌های دیگر هم فعالیت‌های خوبی دیده‌ایم، اما در استان همدان این فعالیت ها به ظهور رسیده و یک گام جلوتر است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با وجود نویسندگان قهاری همچون «حمید حسام» ظرفیت بالایی است و یکی از زحمت‌ها و خواسته‌هایی که ما از حمید حسام داریم این است که با جوان ها کار کنند و مثل خود، افرادی را بسازد.

امیر گرامی با اشاره به صحبت های انجام شده با همکاران همدانی خود بیان داشت: یک طرح به عنوان برگزاری جشنواره داستان و فیلم کوتاه در استان همدان که به عنوان نمونه در سطح کشور است برگزار شود تا از توانایی ها و ظرفیت این استان استفاده کنیم و بتوانیم این طرح را در دیگر استان ها هم پیاده کنیم.

وی افزود: در جشنواره مورد نظر سعی بر مفاهیم داستانی، فیلم کوتاه و رمان است که بسیار جای خالی رمان در این بین احساس می شود.

گرامی ابراز داشت: برنامه دیگر که مورد بحث و پیشنهاد است این است که در آموزش و پرورش و دانشگاه‌های سطح همدان به عنوان یک استان نمونه کار داستان و رمان را شروع کنیم و با به موفقیت رسیدن این کار را در دیگر استان ها هم رقم بزنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: کتاب‌هایی که در استان همدان تولید شده بسیار عالی مطرح است که این نشان دهنده این است که این استان ظرفیت بالایی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به مشکلات مالی در پیش رو ادامه داد: مشکلات و منابع مالی پیش رو باید رفع و تامین شود و این مساله کشوری است و اگر ان‌شاء‌الله این مساله حل شود کمک خواهد شد تا در این بخش بتوان بیش از این پیش رفت.

امیر گرامی ابراز داشت: تمام خاطراتی که از رزمندگان ثبت شده است اکثر آن‌ها قابلیت تولید فیلم های کوتاه با جذابیت بالا را خصوصا برای نسل جوان دارد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس اضافه کرد: خاطراتی به دست ما رسیده که بسیار ناب است و حدود 19 هزار اثر دریافت شده که بیشتر آن‌ها در قالب خاطره است و مناسب برای کار در زمینه‌های فیلم‌سازی نیز هستند.

وی با اشاره به داستان ها و خاطرات شهدای تکاور و خاطراتی از این نوع گفت: برای جوانان این کتب، متون و خاطرات بسیار جذاب است و می‌توان آنها را در بخش داستان، رمان، فیلمنامه و فیلم سازی هدایت کرد، هرچند نیاز به خیلی کارها برای هماهنگی‌ها است تجهیزات زیادی لازم دارد، اما کارهایی در این زمینه نیز در حال انجام است.

گرامی متذکر شد: شکر خدا با همکاری سازمان هنری در قالب جشنواره فانوس با استفاده از خاطرات فیلمنامه‌هایی نگارش شده و فیلم هایی نیز ساخته شده است هرچند جای کاری بیشتری هست و باید تلاش شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار