امام جمعه موقت سنندج:

حقوق بشر آمریکایی را باید در یمن، سوریه و زندان «ابوغریب» مشاهده کرد

ماموستا «امین راستى» گفت: حقوق بشر آمریکایی را باید در زندان «ابوغریب» و یمن و سوریه و دیگر نقاط مشاهد کرد و جنایت این رژیم جنایت‌کار را رسوا کرد.
کد خبر: ۳۱۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ - 18November 2018

حقوق بشر آمريكايي در جنايات مختلف جهانی آنها نمود پيدا كرده استبه گزارش دفاع پرس از کردستان، ماموستا «امین راستى» امام جمعه موقت سنندج، صبح امروز (یک‌شنبه) در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: «حق» در لغت به معنای ثابت و نقض کننده باطل بوده و از نظر اصطلاح به مجموعه قواعدی است که بر جامعه حکومت می‌کند.

وی افزود: باید به این مهم توجه کرد که منشأ حق کجاست و آیا توسط انسان‌ها کسب می‌شود یا بر اراده خداوند حاکم است.

ماموستا راستی خاطرنشان کرد: منشأ حق اراده خداوند بوده و فارغ از نژاد و ملیت و قومیت است و به انسان‌ها به عنوان هدیه‌ای الهی اهدا شده است.

امام جمعه موقت سنندج اظهار کرد: هزار و ۴۰۰ سال قبل اعلامیه حقوق بشر به همه انسان‌ها اعلام شد و جبهه استکبار پس از جنایات پس از جنگ جهانی دوم یک منشور خود ساخته را به‌عنوان قانون حقوق بشر به تصویب رساندند، اما امروز کشور‌های که سنگ حقوق بشر را بر سنیه می‌زنند، خودشان بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند.

ماموستا راستی افزود: آن‌ها از نظر اسلام‌شناسی کارشناس دارند و مشاوران‌شان به آن‌ها این مهم را نشان داده‌اند که اسلام دین جهانی و منبع حقوق بشر جهانی است و کرامت انسان‌ها در آیین اسلام در والاترین جایگاه مدنظر است.

وی خاطرنشان کرد: دین رسول‌الله (ص) یک دین جهانی است و روزی خواهد آمد که پرچم اسلام در جهان برافراشته خواهد شد؛ چرا که خداوند متعال با توجه به جامعیت آیین اسلام تاکید کرده است.

ماموستا راستی تاکید کرد: تکلیف و وظیفه ما مسلمانان است که اسلام ناب محمدی را به مردم معرفی کنیم تا این اسلام بتواند حکومت کند.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: دشمنان به بهانه‌های واهی به هر نقطه‌ای از جهان حمله می‌کنند و دیوانه‌وار از رژیم جنایتکار سعودی حمایت تسلیحات می‌کنند.

ماموستا راستی در پایان سخنان خود اظهار داشت: حقوق بشر آمریکایی را باید در زندان «ابوغریب» و یمن و سوریه و دیگر نقاط مشاهد کرد و جنایت این رژیم جنایت‌کار را رسوا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار