معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

اعزام اولین گروه دانش آموزان مازندرانی به راهیان نور

معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران گفت: اولین گروه دانش آموزان مازندرانی امروز به راهیان نور اعزام شدند.
کد خبر: ۳۱۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ - 18November 2018

اعزام اولین گروه دانش آموزان مازندرانی به راهیان نوربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «عسگر مجیدی» معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با اشاره به درخشش مازندران در بحث راهیان نور در سال‌های گذشته، اظهار داشت: قریب به 50 هزار زائر سرزمین‌های نور در سال گذشته از مناطق عملیاتی بازدید کردند.

وی با بیان اینکه برآورد ما این است که امسال چیزی حدود 10 هزار زائر راهیان نور داشته باشیم، افزود: اعزام راهیان نور از 25 آبان ماه آغاز و مراسم افتتاحیه آن نیز برگزار شد که اعزام ها به خاطر وضعیت جوی به تعویق افتاد.

مجیدی با بیان اینکه مرحله اول اعزام امروز آغاز شده است، گفت: این مرحله در یک بازه زمانی 20 روزه در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

این مسئول مرحله دوم اعزام را اول بهمن ماه اعلام کرد و یادآور شد: همچنین از تاریخ 10 اسفند آغاز اعزام دانشجویی را خواهیم داشت.

مجیدی تعداد روزهای حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی را در سال قبل 5 روز اعلام کرد و بیان داشت: امسال با توجه به کیفی نگری مدت اردو را 4 روزه در نظر گرفتیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سند راهبردی راهیان نور، سند ملی قلمداد می‌شود، ادامه داد: با توجه به وظایف مشخص دستگاهها در این سند، همه تلاش مان را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت 10 هزار و 400 شهید استان و انتقال این فرهنگ به نسل چهارم خواهیم داشت.

این مسئول با توجه به بضاعت اندک آموزش و پرورش در تأمین سرانه هر دانش آموز، خواستار اختصاص سهم ویژه‌ای از اعتبارات برنامه و بودجه شد و تصریح کرد: همچنین همکاری دانشگاه علوم پزشکی نیز مانند سال‌های گذشته در بحث پزشکی و بهداشتی از جمله انتظارات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار