با موافقت وکلای ملت صورت گرفت؛

ارجاع پرونده تاسیس بانک فرهنگیان به کمیسیون برنامه و بودجه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی زوایای بحث تاسیس بانک فرهنگیان را به کمیسیون برنامه و بودجه محول کردند.
کد خبر: ۳۱۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ - 21November 2018

ارجاع پرنده تاسیس بانک فرهنگیان به کمیسیون برنامه و بودجهبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 30 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی نمایندگان با ۱۱۴ رای موافق، ۶۱ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در این جلسه، ماده دو طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را جهت بررسی‌های بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.

براساس این ماده وزارت آموزش و پرورش مکلف است بخش‌های مازاد املاک واقع در مناطق تجاری و همچنین املاک مازاد خود را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی به صورت تجاری و خدماتی، رأسا و یا با مشارکت بخش های خصوصی و تعاونی احداث و نسبت به واگذاری و اجاره آنها اقدام کنند.

همچنین واحدهای آموزشی می توانند در ساعات خارج از فعالیت رسمی آموزشگاه با تأیید منطقه و یا ناحیه آموزش و پرورش نسبت به اجاره فضای آموزشی خود به بخش های خصوصی و تعاونی جهت انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی، اقدام کنند.

در ادامه جلسه علنی امروز مجلس نمایندگان ماده سه طرح مذکور را با ۱۰۳ رای موافق، ۳۸ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه علنی جهت بررسی مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.

براساس ماده ۳ این طرح، صندوق ذخیره فرهنگیان می‌تواند با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و براساس ضوابط و قوانین و با استفاده از منابع و امکانات صندوق نسبت به تأسیس بانک فرهنگیان اقدام تا با اولویت پرداخت تسهیلات به فرهنگیان فعالیت کند.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار