امام جمعه زاهدان:

تنها راه نجات کشور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه زاهدان گفت: برای محقق شدن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال داشتن روحیه جهادی و تفکر انقلابی لازم است.
کد خبر: ۳۲۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ - 23November 2018

تنها راه نجات کشور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، «آیت‌ الله عباسعلی سلیمانی» امام جمعه معزز زاهدان و نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و ایام خجسته ولادت پیامبر اکرم (ص) و فرزند برومند ایشان حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: ماه ربیع الاول ماه شادی و سرور مسلمانان است در آن حوادث تاریخی مهمی اتفاق افتاده است.

وی افزود: این روزها جهان در روزهای سیاه جهالت و خود پرستی قرار گرفته و تنها راه نجات از این اوضاع هم تمسک جستن به راه حق، راه اسلام، قرآن و ایمان به پروردگار است.

امام جمعه زاهدان گفت: اسلام راه روشنی برای همه ایام است و کامل ترین دین تا روز قیامت است از همین باید ارزش های آن را حفظ کنیم و نشانه های آن از جمله حرمین و مساجدی که برای بزرگان دین بنا شده حفظ شود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد: چند ماه است که دولت آمریکا از برجام خارج‌ شده و کشورهای اروپایی نیز به هیچ‌کدام از وعده‌های خود تاکنون عمل‌ نکرده اند از همین رو در این شرایط باید مسئولان ما هوشیار باشند و تصمیمات متناسب را اتخاذ کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از خروج آمریکا از برجام کشورهای اروپایی وعدهای تو خالی بسیاری دادند اما سر قولشان نماندند و حتی توان اینکه بتوانند شرکت ها خودشان را که در ایران فعالیت داشتند را نگه دارند را هم نداشتند.

وی با اشاره به وعده کشورهای اروپایی برای ایجاد کانال مالی برای مبادله با ایران گفت: تنها دلیل عدم رغبت کشورهای اروپایی برای ایجاد کانال اقتصادی فقط ترس از تحریم های دولت آمریکا است.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: این عدم توان کشورهای اروپایی آنچنان واضح بود که حتی رئیس جمهور فرانسه رسما اعلام کرد که ما میخواستیم وابستگی خود را نسبت به دلار کم کنیم اما نتوانستیم.

وی با اشاره به اینکه همه کشورهای اروپایی وابسته به دولت آمریکا هستند، افزود: دشمنی های دولت آمریکا با ملت ایران بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی شدت گرفت زیرا دستش از منابع این کشور کوتاه شد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: از همین رو دولت آمریکا با طرح نظریه اسلام هراسی و ایران هراسی به دنبال همراه کردن کشورهای اروپایی با خود بود به گونه ای که حتی در مورد جنایات آمریکا در جنگ عراق با ایران کشورهای اروپایی حتی جرات اظهار نظر نداشتند و حتی با آن همراهی کردند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی فقط به دنبال منافع خودشان هستند، گفت: پس از توافق برجام اروپایی‌های به دنبال این بودند تا از بازار ایران حداکثر استفاده را ببرند اما بعد از خروج آمریکا از برجام اروپایی ها نتوانستند مستقل عمل کند و از ترس فشارهای امریکا عقب نشینی کردند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه ما نباید به اقتصاد اروپا دل ببندیم، تصریح کرد: ما ترسی از مذاکره با هیچ دولتی نداریم اما باید روی پای خودمان باایستیم و به تکیه بر اقتصاد مقاومتی به فکر پیشرفت کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید به توان خودمان متکی باشیم تا به امید پروردگار وضعیت کشور بهبود یابد، ادامه داد: نجات اقتصادی زمانی ممکن می شود که فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی به صورت کامل اجرایی شود.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همچنین به پشتوانه ملت بصیر ایران همواره توانسته اقتدار خودش را به جهانیان ثابت کند.

وی با اشاره به اینکه تنها راه نجات کشور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: برای محقق شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال داشتن روحیه جهادی و تفکر انقلابی لازم است و برای تحقق آن هم راهی جز اینکه مردم فعال شوند، وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار