یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۱۳) / پادگان دژ خرمشهر

خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در یادداشت روزانه خود در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۵۹ شرح حالی از درگیری رزمندگان اسلام با تعدادی از نیرو‌های رژیم بعث عراق در پادگان دژ خرمشهر را بیان می‌کند.
کد خبر: ۳۲۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 26November 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در صدا و سیمای اصفهان فعالیت می‌کرد که به خرمشهر اعزام شد و در عملیات آزادسازی خرمشهر مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۱۳) / پادگان دژ خرمشهر

متن یادداشت روزانه‌ای را که از این خبرنگار شهید والامقام به عنوان وقایع مقاومت خرمشهر به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«نیرو‌های پیاده عراقی شب به پشت پادگان دژ آمدند و یک افسر و دو استوار را کشته و یک نفر را گروگان گرفته و خانه‌های سازمانی را هم می‌زنند. با آتش خمپاره انداز‌های خودی آن‌ها فرار کرده و یک بلندگو و شعله پخش را به جا می‌گذارند. قبل از فرار چندین بمب را با ماسوره‌های حرارتی در مکان‌های مختلف پادگان دژ کار گذاشته بودند.

فرد سربازی به نام کریم پور به گروگان گرفته شد. نیرو‌های سپاه به شکل تیمی و نسبتاً سازمان یافته عمل می‌کنند و عده‌ای از تکاوران نیز در این تیم‌ها شرکت دارند. برادران پاسدار و تعدادی از تکاوران یک گروه عملیاتی تشکیل داده و به عراقی‌ها شبیخون می‌زنند و ۳۰ تا ۴۰ نفر از آن‌ها را کشته و بر می‌گردند.

هنوز عده‌ای از کماندو‌های عراقی در ساختمان C.B.S بندر خرمشهر (ساختمان مشترک تجاری ایران و عراق) مستقر هستند. با وجودی که تکاوران نیرو‌های خودی تاکنون چند مرتبه برای پاکسازی به بندر رفته‌اند ولی هنوز نیرو‌های دشمن از بندر بیرون نرفته‌اند، ولی قسمتی از بندر در اختیار تکاوران خودی می‌باشد. هفت کشتی تجاری در بندر خرمشهر لنگر انداخته‌اند که دو فروند از آن‌ها دچار آتش سوزی شده و هنوز در حال سوختن هستند.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها