مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مازندران خبر داد؛

آغاز بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی در مازندران

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مازندران از آغاز بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی خبر داد و گفت: این دوره از اول آذر ماه تا اواخر اسفندماه ادامه دارد.
کد خبر: ۳۲۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ - 24November 2018

آغاز بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، حجت‌الاسلام «احمد اسلامی» مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مازندران امروز در نشست بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های استان مازندران، از آغاز بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی خبر داد و اظهار داشت: این دوره از اول آذر ماه تا اواخر اسفندماه ادامه دارد.
 
وی از فعالیت بیش از ۱۴۰ واحد دانشگاهی در مازندران خبر داد و با اشاره به اینکه همه دانشجویان استان که تاریخ عقدشان از اول سال ۹۶ تا اول آذرماه ۹۷ است می توانند در این طرح شرکت کنند، افزود: سال قبل بیش از ۶۲۵ زوج دانشجو برای شرکت در دوره‌های آموزشی به مشهد مقدس اعزام شدند و امسال پیش‌بینی می شود که هزار زوج شرکت کنند.
 
این مسئول اصل شناسنامه زوجین و کارت دانشجویی را از جمله مدارک لازم برای ثبت نام عنوان کرد و با بیان اینکه لازم نیست برای ثبت‌نام هر دو زوج دانشجو باشند، گفت: دانشجویان برای ثبت‌نام به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های تابعه یا مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها مراجعه کنند.
 
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مازندران همچنین به برنامه های شاخص دوره ازدواج دانشجویی اشاره کرد و با عنوان اینکه نشاط و شادابی زوج‌ها از مهمترین اهداف این طرح است مسابقه همسرانه، عاشق شو، تقدیر از برترین‌ها و نخبگان قرآنی، فرهنگی، ورزشی و برنامه آینه شمعدان، فرصت عاشقی، سخنرانی و قرائت پیمان نامه ازدواج را از جمله برنامه‌‌های شاخص برشمرد.
 
وی همچنین برپایی دوره مادرانه، ایستگاه زندگی برای عمل به منویات مقام معظم رهبری، غرفه‌ها و محافل شبانه برای دانشجویان، برنامه آشیانه و جنگ عاشق شو، کارگاه آموزشی از تفاوت تا تفاهم را نیز از دیگر برنامه‌های شاخص عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی شده بیش از 15 هزار زوج دانشجو در دوره‌های مهارتی شرکت کنند.
 
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مازندران، با بیان اینکه پایش استانی ازدواج دانشجویی صورت نگرفته و با اشاره به پایش های صورت گرفته در این رابطه عنوان کرد: در این راستا با هزار و ۶۱ دانشجو در دوره زمانی ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۶ تماس برقرار شد و کمتر از 3 درصد از این ازدواج ها به طلاق منجر شده است.
 
وی با بیان اینکه قوام و پایداری زندگی زوج‌های دانشجویی که در دوره های آموزشی شرکت کردند بالاست، از فرزند دار شدن ۳۰ درصد این زوج ها خبر داد و عنوان کرد: همچنین طبق آمار ثبت احوال و بررسی اطلاعات 3 هزار دانشجو نشان می‌دهد که 7 درصد طلاق بین دانشجویانی که دوره های زندگی و معرفتی را طی کردند گزارش شده است.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار