رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی:

«سازمان های اربعینی» محور کلیدی تولید مستند امسال بود

«مجید کریمیان» گفت: امسال یک محور کلیدی داشتیم که تولید مستند با موضوع سازمان های اربعینی بود و در این مستند به این سوال می رسیم که چطور حضرت حجت دنیا را اداره خواهد کرد که این مسئله در بین گفت وگوهای افراد اشاره می شود.
کد خبر: ۳۲۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷ - 24November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «مجید کریمیان» رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در دیدار جمعی از فعالان هنری مراسم اربعین با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال با راه اندازی کاروان فرهنگی لقاء الحسین شناختی که از وضعیت  فرهنگی کشور عراق به دست آمد که خیلی ارزشمند بود.

وی افزود: با استقبالی که از کار تئاتر و دیگر برنامه های این کاروان شد به ضرورت کار فرهنگی در اربعین بیش از پیش پی بردیم.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در خصوص برنامه های این کاروان هنری در اربعین حسینی مطرح کرد: در حوزه پوستر و گرافیک با موضوعات «هلوکاست»، «فلسطین» و «میانمار» نمایشگاهی اکران شد که استقبال زائران خوب بود.

کریمیان اضافه کرد: خیلی از زوار کشورهای «عراق» و «لبنان» معتقد بودند اربعین حسینی یک حرکت ضدظلم است و باید در پیاده روی اربعین به اینگونه مسائل پرداخت.

وی با بیان اینکه در شهر «نجف» در کنگره بین المللی «لقاء الحسین» شرکت کردیم، متذکر شد: مستندسازی این کنگره با تیم رسانه خراسان جنوبی بود و همچنین در نشست های تخصصی کارشناسانی از ایران و عراق و لبنان حضور داشتند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در برنامه «ورک شاپ گرافیک» تولید اثر روحانی داشتیم، افزود: ظرفیت های هنری زیاد است و در صورتی که حمایت شود می توان بسیار بهتر نقش آفرینی کرد و اگر هزاران اقدام شود برای این دریای بی کران اربعین کم است.

وی با اشاره به اینکه امسال یک محور کلیدی داشتیم که تولید مستند با موضوع «سازمان های اربعینی» بود، مطرح کرد: اینکه حب امام حسین این همه سازمان های کوچک اربعین را درست کرده پیام این مستند است و به جواب این سوال می رسیم که چطور حضرت حجت دنیا را اداره خواهد کرد .

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: سفرنامه اربعین توسط استاد «نظام دوست» در حال تدوین است و انشاالله به چاپ خواهد رسید و برای سال بعد نیز باید برنامه‌ریزی بهتری برای سال بعد داشته باشیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار