عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با دفاع پرس:

وقت‌کشی غربی‌ها در اجرای تعهدات برجام/ دستگاه دیپلماسی سریع‌تر سرانجام توافق هسته‌ای را مشخص کند

محمدابراهیم رضایی گفت: کشورهای عضو برجام تحت هیچ شرایطی منافعشان را قربانی همکاری با ما در قالب توافق برجام نخواهند کرد؛ لذا هدف عمده آنها وقت‌کشی در برجام به ازای دریافت امتیاز است.
کد خبر: ۳۲۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰ - 26November 2018

متکی به برجام نیستیم/ فعالیت هسته‌ای را از سر می‌گیریممحمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به اتلاف وقت طرف‌های عضو برجام در انجام تعهداتشان، غربی ها را غیرقابل اعتماد دانست و اظهار داشت: کشورهای عضو برجام تحت هیچ شرایطی منافعی که از تعامل با آمریکایی‌ها به دست می‌آورند را قربانی همکاری با ما در قالب توافق برجام نخواهند کرد؛ لذا هدف عمده آنها وقت کشی در برجام به ازای دریافت امتیاز است.

وی با اشاره به این نکته که برجام هیچ دستاوردی برای کشورمان نداشته است، افزود: ما برای اینکه حسن نیت خودمان را به اتحادیه اروپا ثابت کنیم به تمام تعهدات برجامی پایبند بودیم که متوقف کردن فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای مصداق بارز آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ظرفیت‌های داخلی کشورمان، تعامل با متحدان و کشورهای دوست با آمریکا در جهت کاهش مشکلات جاری را اشتباهی بزرگ برشمرد و گفت: نه تنها برجام بلکه پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی که غربی ها پرچمدار آن هستند، برای ما هیچ امتیازی نخواهد داشت.

نماینده مردم شهرستان خمین با اشاره به عدم تعهدپذیری طرف های عضو برجام، خارج شدن کشورمان از این توافق را سودمند عنوان کرد و گفت: دستگاه دیپلماسی باید هر چه زودتر سرانجام برجام را مشخص کند؛ لذا اگر اروپایی‌ها بخواهند با همین روند پیش بروند نه تنها برجام را ترک، بلکه غنی سازی اورانیوم را با شدت و حدت بیشتری  آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار