مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

حضور روحانیت در مناطق محروم باعث تقویت گفتمان انقلاب اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: حضور روحانیت در مناطق محروم باعث تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و ایجاد تعمیق باورهای دینی در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۳۲۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ - 27November 2018

حضور روحانیت در مناطق محروم باعث تقویت گفتمان انقلاب اسلامی استبه گزارش دفاع پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه بررسی سکونت‌های غیررسمی شهرهای مازندران اظهار داشت: پاسخ به شبهات نیازمند جهاد علمی روحانیت است و امروز نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.
 
وی با اشاره به اینکه وحدت شیعه و سنی، اهمیت اتحاد اسلامی و هفته بسیج از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) بود، افزود: برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در ایجاد این وحدت بسیار اثرگذار است و امروز دشمن سعی دارد با تفرقه در جوامع اسلامی از این ترفند در جهت حفظ منافع خود استفاده کند که با درایت رهبر معظم انقلاب این اقدام آنان نتیجه نداشت و حضور علمای اسلام اعم از شیعه و سنی در مراسم کنفرانس وحدت اسلامی نمونه ای از شکست مستکبران بود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت هفته بسیج و حضور بسیج در کشور افزود: بسیج در تمامی بحران‌های سخت انقلاب اسلامی پشتوانه عظیمی برای انقلاب و کشور بود و امروز ثمره این تفکر را در حزب‌الله لبنان، حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و انصارالله یمن به وضوح می‌توان دید.
 
این مسئول به دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال عمر پر برکت این انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز به عنوان یک گفتمان جهانی تبدیل شده و حضور طلاب از سراسر کشورهای جهان در جامعة المصطفی بیانگر این موضوع است و شیخ زکزاکی هم با همین گفتمان در نیجریه به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت.
 
شکریان‌امیری با اشاره به اهمیت تبلیغ در شرایط امروز جامعه خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در مناطق محروم باعث تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و ایجاد تعمیق باورهای دینی در جامعه می‌شود و باید به این نقش اجتماعی ممتاز و اثرگذار افتخار کنیم و قدر این فرصت مغتنم را دانست.
 
وی به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شناسایی مناطق آسیب دیده و بررسی وضعیت موجود و شرایط محیطی و پرداختن به معضلات و مشکلات می‌تواند زمینه کاهش بسیاری از این آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ همواره پرچم‌دار ترویج ارزش‌های دینی در جامعه بوده است، تصریح کرد: این قشر اثرگذار جامعه در ادوار مختلف در برابر کژی‌ها و انحراف‌ها با قدرت ایستاد و از اصل دین دفاع و حراست کرد.
 
این مسئول به حضور موثر روحانیون در فضای مجازی و شبکه‌های ارتباط جمعی اشاره کرد و افزود: تنها با تکیه بر داشته‌های علمی خود نمی‌توانیم مخاطب جوان خود را قانع کنیم بلکه باید به اطلاعات و ابزار روز تبلیغی مجهز شویم و از همین فضای مجازی در جهت گفتمان‌سازی و فعالیت‌های فرهنگی بیشترین بهره را ببریم.
 
شکریان امیری با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ مهدوی در جامعه اسلامی، گفت: منتظران واقعی باید شاخصه‌های انتظار را در عمل ثابت کنند و رسالت روحانیت در عصر غیبت سنگین‌تر از سایر اقشار است و با عمل به وظیفه و کار مجاهدانه در حوزه تبلیغ می‌تواند موجب رضایت و خوشنودی قلب حضرت شوند.
 
در ادامه حجت‌الاسلام «زین‌العابدین روحانی‌نیا» معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران به موضوع سکونتگاه‌های غیررسمی اشاره کرد و بیان داشت: کار فرهنگی در مناطق آسیب‌پذیر و سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌تواند در کاهش این آسیب‌ها موثر باشد و باید حضور مبلغان در این مناطق جهادی و اثربخش باشد.
 
«سعید قربانی» رئیس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز با اشاره به شناخت و مطالعه در خصوص آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و گفت: بسیاری از این معضلات به خاطرعدم آگاهی و یا عدم مهارت‌های زندگی است که با برگزاری این کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های جذاب و اثرگذار در حوزه ترویج قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) می‌توان به نتایج خوبی رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار