فرمانده سابق غواصی نیروی دریایی ارتش:

نیروی دریایی در بسیاری از نقاط جهان حضور فعال دارد

دریادار «ناصر سرنوشت» گفت: نیروی دریایی به‌عنوان یک نیروی راهبردی در بسیاری از نقاط جهان حضور فعال دارد و ایفای نقش می‌کند و باید با نگاه راهبری و جهانی به آن نگریست.
کد خبر: ۳۲۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ - 28November 2018

نیروی دریایی به‌عنوان یک نیروی راهبردی در بسیاری از نقاط جهان حضور فعال داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قزوین، امیر دریادار «ناصر سرنوشت» فرمانده سابق غواصی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم بزرگداشت روز نیروی دریایی و تجلیل از پیشکسوتان ارتش که در لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد، با تبریک هفتم آذرماه مصادف با روز نیروی دریایی، اظهار داشت: نقش بی‌نظیر نیروی دریایی در دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، اما آن‌طور که شایسته این نیرو و خدماتش در دفاع مقدس بوده، به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: عملیات بسیار مهمی توسط نیروی دریایی در دفاع مقدس صورت گرفت که از جمله آن عملیات «مروارید»، «والفجر ۸»، آزادسازی خرمشهر، شکست حصر آبادان و... است که نیروی دریایی با تمام توان در مقابل دشمنان ایستاد و به اهداف خود رسید.

امیر سرنوشت با تأکید بر ضرورت توجه به دریا، عنوان کرد: آینده این مملکت فقط و فقط در گرو دریاست، آب شیرین را باید از دریا بگیریم، ترابری کلیه وسایل را به همراه صادرات نفت از دریا انجام می‌شود و بسیاری فعالیت‌های دیگر وجود دارد که ضرورت توجه به دریا را می‌رساند.

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی یکی از افتخاراتش این بود که مسیر جنگ را عوض کرد و ما به آن افتخار می‌کنیم و یاد عزیزانی که جان‌شان را در کف دست‌شان گرفتند و باعث امنیت و بقای امروز من و شما شده‌اند را گرامی می‌داریم، اما خیلی از هموطنان ما هنوز نمی‌دانند که ما در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی داشتیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نیروی دریایی به‌عنوان یک نیروی راهبردی در بسیاری از نقاط جهان حضور فعال دارد و ایفای نقش می‌کند و باید با نگاه راهبری و جهانی به آن نگریست.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار