معاون پرورشی مدرسه شاهد شهرستان بهار:

پیوستگی‌های برنامه‌های دفاع مقدس اثر بیشتری دارد

معاون پرورشی مدرسه دخترانه شاهد شهرستان بهار گفت: برنامه‌های دفاع مقدسی برای دانش‌آموزان باید پیوسته برگزار شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۳۲۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ - 03December 2018

برنامه های دفاع مقدس پیوسته باشد اثر بیشتری داردبه گزارش دفاع پرس از همدان، صبح امروز دانش آموزان دختر مدرسه ابتدایی شاهد «شهید سلیمانی» از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان بازدید کردند.

«اعظم السادات حسینی» معاون پرورشی مدرسه شهید سلیمانی در گفت‌وگو با دفاع‌ پرس همدان اظهار داشت: در مدرسه شاهد دانش‌آموزان ما بیشتر نزدیک به دفاع مقدس هستند و نیاز به بازدید از این موزه را بیشتر احساس کردیم.

حسینی ادامه داد: در درس تاریخ، دانش‌آموزان مطالبی درباره دفاع مقدس می خوانند، اما تاثیر دیداری بیشتر از خواندن کتاب است پس بازدید از این موزه برای تثبیت در ذهن دانش ‌آموز لازم است.

وی با اشاره به غرفه‌های انرژی هسته‌ای داخل موزه دفاع مقدس گفت: دانش آموزان بعد از بازدید از این غرفه و روایتی که از راویان شنیدند متوجه شدند که شهدای انرژی هسته‌ای چه شخصیت‌هایی بودند و دانستند که چه تلاشی برای مراکز هسته‌ای شده بود.

معاون پرورشی مدرسه شهید سلیمانی گفت: دیدن آثار دفاع مقدس و مطالعه آن در سنین پایین‌تر بیشتر اثرگذار است و در ذهن ماندگار می شود، اما در دوران جوانی تاثیر و ماندگاری کمتری دارد.

حسینی خاطر‌نشان کرد: این بازدیدها و مطالعات اگر پیوسته نباشد از ذهن می‌رود، به همین دلیل ما دانش‌آموزان را از مقطع ابتدایی با موزه دفاع مقدس آشنا می‌کنیم و در دوره دوم متوسطه نیز برنامه راهیان نور هست، اما در دوره اول متوسطه کاری آنچنان صورت نمی‌گیرد.

وی در پایان گفت: دشمن برای اثرگذاری بر روی کودکان، نوجوانان و نسل جوان خصوصاً در دوران مدرسه و دانشگاه هزینه‌های میلیاردی می‌کند، اما ما کمترین هزینه را برای رشد فکری و پرورش آن‌ها در این زمینه نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار