مدیرکل بهزیستی استان لرستان:

پیوستن به کنوانسیون جهانی دفاع از حقوق معلولین گام بسیار بزرگی است

«فاطمه زهرا توکلی» گفت: پیوستن به کنوانسیون جهانی دفاع از حقوق معلولین گام بسیار بزرگی است و امیدواریم در آینده شاهد روزی باشیم که معلولین به عنوان شهروند درجه یک امکان دستیابی به فرصت‌های برابر را داشته باشند.
کد خبر: ۳۲۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ - 03December 2018

پیوستن به کنوانسیون جهانی دفاع از حقوق معلولین گام بسیار بزرگی استبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، «فاطمه زهرا توکلی» مدیرکل بهزیستی استان لرستان، امروز (دوشنبه) در مراسم روز جهانی معلولین و تجلیل از مدال‌آوران رقابت‌های پاراآسیایی جاکارتا که در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: معلولان علی‌رغم موانع توانستند در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری ورزشی و علمی خوش بدرخشند و افتخارآفرینی کنند و هربار که معلولان لرستانی بر سکوی قهرمانی ایستادند و پرچم کشور با افتخار به اهتزاز درآمد، نه تنها قلب لرستانی‌ها، بلکه قلب همه ایرانی‌ها غرق در شادی شد.

وی افزود: اگر جامعه‌ای نخواهد یا نتواند موانع را برای حضور این بخش از اقلیت جامعه مرتفع کند، در واقع خودش را از ظرفیت عظیمی که در این اقلیت وجود دارد محروم کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان عنوان کرد: در گذشته در همه جهان مرسوم بود که اگر کسی به هر دلیلی بخشی از توانایی خود را از دست می‌داد و به نوعی دچار نقص می‌شد مشکل فردی بود و جامعه نقشی در پیامد‌های این نقص نداشت، اما بعد از دهه جهانی معلولین و به همت معلولان و فعالان، یک نگرش و باور جدیدی ایجاد شد.

وی بیان کرد: معلولیت یک پدیده فردی نیست، بلکه یک پدیده اجتماعی است؛ بدین مفهوم که اگر کسی به هر دلیلی بخشی از توانایی‌اش را از دست داد، چنان‌چه در جامعه‌ای زندگی کند که با موانع فرهنگی، اجتماعی و فیزیکی مواجه شود که مانع از دستیابی آن فرد به فرصت‌های برابر با سایر آحاد جامعه باشد، در آن صورت معلولیت اتفاق افتاده است.

توکلی گفت: ۱۲ آذرماه فرصت خوبی است که ما آحاد جامعه فارق از این‌که در چه جایگاهی قرار داریم، این سوال را از خودمان بکنیم که ما در ایجاد این موانع سهم داشتیم و چه‌کار می‌توانیم بکنیم که این موانع را کمرنگ یا برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اتفاقات خوبی که در کشور ما رقم خورده است از جمله تصویب قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۶، این نوید را می‌دهد که برنامه‌ها با ضمانت اجرایی بیشتری اجرا شود.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم که با همت استاندار لرستان برای جامعه هدف سازمان بهزیستی در سطح استان، کمیته‌های فعالی در زمینه نحوه اجرای قوانین داشته باشیم.

وی پیوستن به کنوانسیون جهانی دفاع از حقوق معلولین را گام بسیار بزرگی دانست و اظهار داشت: امیدواریم در آینده شاهد روزی باشیم که معلولین به‌عنوان شهروند درجه یک امکان دستیابی به فرصت‌های برابر را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار