حسن بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

ضرورت توجه ویژه دولت به بودجه دفاعی سال 98/ تامین امنیت کشور نیازمند امکانات است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به عدم توجه دولت به بودجه دفاعی گفت: متاسفانه اخبار دولت در خصوص طرح بودجه دفاعی کشور خوشایند نیست.
کد خبر: ۳۲۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ - 04December 2018

ضرورت توجه ویژه دولت به بودجه دفاعی سال 98/ تامین امنیت کشور نیازمند امکانات استابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به نهایی شدن لایحه بودجه از سوی دولت، بودجه پیشنهادی در عرصه دفاعی کشور را غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت: متاسفانه کسانی که مدام دغدغه امنیت کشور خصوصا در مناطق مرزی را دارند در عمل توجهی به تامین نیازهای مهم و اساسی نیروهای مسلح در ثبات امنیت ندارند.

این نماینده خانه ملت با توجه به حوادث رخ داده سال جاری در کشور به حمله تروریستی اهواز و همچنین ربوده شدن مرزبانان اشاره و تاکید کرد: توقع ما از دولت توجه ویژه به موضوع دفاعی و افزایش بودجه این امر مهم بود که متاسفانه نسبت به سال گذشته رشدی نداشته است.

وی با اشاره به جلسات متعدد اعضای کمیسیون امنیت ملی با نمایندگان دولت و خصوصا نوبخت، تصریح کرد: در جلساتی که حول محور امنیت و افزایش توان دفاعی کشور با نمایندگان دولت برگزار کرده بودیم به کم و کاستی های موجود در این زمینه اشاره و تاکید کرده بودیم که افزایش امنیت در تمام مناطق مرزی کشور نیازمند بودجه کافی بوده که متاسفانه این امر محقق نشد.

حسن بیگی با بیان اینکه دولت نسبت به بودجه دفاعی کم لطفی کرده است، گفت: دولت به الزامات قانون برنامه ششم و سیاست های کلی در بودجه دفاعی پایبند نبوده است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به مجاهدت و رشادت‌های نیروهای مسلح در راستای ثبات امنیت پایدار در کشور گفت: ما نمی‌توانیم از امنیت حاکم بر کشور صحبت و به آن افتخار و سینه سپر کنیم در حالی که برای محقق شدن این امر تلاش نکنیم؛ لذا یکی از اقداماتی که دولت در راستای کمک به سربازان جان بر کف برای مقابله با هرگونه خطر و توطئه دشمنان می‌توانست انجام دهد، افزایش قابل توجه بودجه دفاعی بود که متاسفانه در انجام این موضوع کوتاهی صورت گرفت.

حسن بیگی با توجه به این نکته که نمایندگان با بودجه پیشنهادی دولت در حوزه دفاعی مخالفت خواهند کرد، گفت: اگر از مناطق مرزی بازدید و امکانات نسبتا اندک سربازان رویت شود، قطعا در خصوص بودجه دفاعی بی مهری صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار