مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و پوستر در حاشیه اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی

«ناصر نبی زاده» گفت: ۲ نمایشگاه به صورت خاص در حوزه خوشنویسی به نام «مشق عشق» و نمایشگاهی از تصویر شهدای هنرمند به نام «نقش عشق» در حاشیه اجلاسیه شهدای هنرمند استان خراسان جنوبی اکران خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ - 05December 2018

نمایشگاه خوشنویسی و پوستر در حاشیه اجلاسیه شهدای هنرمند اکران می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «ناصر نبی‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، در نشست خبری اجلاسیه شهدای هنرمند استان، اظهار داشت: براساس یک کار میدانی صورت گرفته و با بررسی‌های انجام شده، ابتدا ۲۳ و سپس ۳۶ شهید هنرمند استان خراسان جنوبی شناسایی شدند که ممکن است این آمار افزایش یابد.

وی با بیان این‌که برخی از این شهدا هنرمندان فعالی در صحنه تئاتر و شعر بودند، مطرح کرد: حتی شهیدی در عرصه گرافیک داریم که در سال‌های جنگ، آثارش برای رزمندگان استفاده می‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی یادآور شد: ما نیاز داریم تا شهدای خودمان و ظرفیت‌های گذشته را بیشتر و بهتر بشناسیم و نقش آنان را در حوزه‌های رشد جامعه درک کنیم.

وی با اشاره به این‌که یادواره‌های شهدا در ابعاد مختلف برگزار شده است و حال یادواره شهدای هنرمند خاص‌تر برگزار می‌شود، بیان داشت: اگرچه همه شهدا عزیز و گران‌قدر هستند، اما به دلیل نقش‌های ارزنده‌ای که شهدای هنرمند ایفا کرده‌اند، جامعه هنری قدردان این عزیزان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با اعلام این‌که توجه به حوزه مقاومت اسلامی به‌خصوص «یمن» در این اجلاسیه مورد توجه قرار گرفته و از یکی از مجاهدین برای سخنرانی در این اجلاسیه دعوت شده است، عنوان کرد: ۲ نمایشگاه به صورت خاص در حوزه خوشنویسی به نام «مشق عشق» و نمایشگاهی از تصویر شهدای هنرمند به نام «نقش عشق» در حاشیه این اجلاسیه اکران خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه‌ها از روز شنبه در نگارخانه‌های «سرو» و «شهر» برگزار خواهد شد تا علاقه‌مندان برای بازدید در این مکان‌ها حضور یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان این‌که از خانواده شهدای هنرمند نیز تقدیر خواهند شد، خاطرنشان کرد: همه این کوشش‌ها برای این است تا چهره این شهدا را بیش از پیش برای جامعه به نمایش بگذاریم و مردم را با این اسوه‌ها آشنا کنیم و فضای استان را از شمیم این شهدا پر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار