عضو جامعه وعاظ انقلابی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

عده‌ای «برجام» را کلید قفل تمام مشکلات کشور می‌دانند

حجت‌الاسلام عبدالملکی با اشاره به وقت کشی اروپایی‌ها در توافق برجام گفت: کسانی که درصدد هستند تا مرتفع شدن بحران‌های کشور را به سرانجام برجام پیوند بزنند، به ظرفیت‌های بالقوه داخلی، استعداد‌های متخصصان و کارشناسان جوان اعتمادی ندارند.
کد خبر: ۳۲۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 08December 2018

/حجت‌الاسلام سید «امیر عبدالملکی» عضو جامعه وعاظ انقلابی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به عدم تعهدپذیری اروپایی‌ها نسبت به برجام، آن‌ها را هم‌پیمان و دنباله‌روی سیاست‌های غلط آمریکایی‌ها برشمرد و اظهار داشت: چه در زمان حضور آمریکا و چه پس از ترک این کشور از برجام، این توافق هیچ دستاورد و منفعتی برای کشورمان نداشته است؛ لذا اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند تا به طرق مختلف این قرارداد را تحت عنوان کلیدی برای قفل مشکلات کشور، بزرگنمایی کنند، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

وی در ادامه با توجه به وقت‌کشی طرف‌های اروپایی در برجام افزود: تا چه زمان باید در انتظار اثبات حسن نیت غربی‌ها باشیم؟ به ثمر رسیدن قراردادی که با امضای طرفین منعقد شده، با اصرار و خواهش که معنا پیدا نمی‌کند.

عضو جامعه وعاظ انقلابی با بیان اینکه کسانی که درصدد هستند تا مرتفع شدن بحران‌های کشور، خصوصا در زمینه اقتصادی را به سرانجام برجام پیوند بزنند، به ظرفیت‌های بالقوه داخلی و استعدادهای متخصصان و کارشناسان جوان بومی توجه و اعتمادی ندارند، تصریح کرد: چشم دوختن به بیگانگان برای حل و فصل مشکلات کشور یکی از اقدامات حکومت پهلوی بود؛‌ لذا هدف عمده از ظهور و بروز انقلاب، خودکفایی در تمامی عرصه‌ها، دست پیدا کردن به استقلال،‌ اقتدار و رسیدگی به امور کشور با توجه به ظرفیت‌های داخلی است که متاسفانه برخی مسوولان نسبت به این امر کم توجهی می‌کنند.

وی در ادامه با توجه به این نکته که مسوولان باید به دور از توافق و کنوانسیون‌های بین‌المللی با اطاعت از قوانین داخلی برای بهبود وضعیت نابسامان اقتصادی کشور تلاش کنند، خاطرنشان کرد: باب مذاکره با جوامع بین‌المللی بسته نیست،‌ اما اتلاف زمان نسبت به توافقی که طرف‌های دیگر آن هیچ انگیزه‌ای برای تحقق اهداف و اجرایی شدن سیاست‌های آن ندارند، اشتباهی جبران‌ناپذیر است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، وضعیت معیشتی مردم به خصوص قشر آسیب‌پذیر را نامساعد خواند و گفت: نگاه دولت بیش از آنکه به داخل و تلاش برای کاهش مشکلات مردم باشد، در جستجوی راهی برای به ثمر رسیدن قراردادی است که هیچ سودی برای ملت ندارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار