حقی به دفاع پرس خبر داد؛

تبدیل یادمان‌های شهدای گمنام استان تهران به مراکز فرهنگی

مدیر مهندسی و امور یادمان‌های اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران گفت: ۲۵۰ یادمان شهدای گمنام در استان تهران به مرکز فرهنگی در محلات تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۳۲۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ - 10December 2018

تبدیل یادمان های شهدای تهران به مراکز فرهنگی«ولی‌الله حقی»، مدیر مهندسی و امور یادمان‌های اداره ‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اعلام این مطلب که 250 یادمان شهدای گمنام در استان داریم اظهار داشت: این 250 نقطه با ساختار گنبد و بارگاه به مرکز فرهنگی محلات تبدیل شده است.

وی با اشاره به برنامه های مخصوص یادمان های شهدا گفت: در مناسب های مختلف از جمله سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، شب های جمعه و مناسبت های خاص این محل ها، مرکزی برای انجام کارهای فرهنگی و زیارتگاهی برای زائران شهدا است.

حقی بیان کرد: همه امور این یادمان ها مردمی بوده و توسط مردم انجام می شود و بنیاد حفظ آثار اعتباری برای آن ها ندارد، هزینه ها با کمک مردم و شهرداری محلات تامین می شود.

وی با اشاره به رفع موانع تملک اراضی هشت یادمان در استان تهران گفت: محل یادمان شهدای کلکچال معترض داشت که پس از بررسی مشکل رفع شد. یادمان های کهف الشهدای لواسان، پرند، روستای آبیک فشم تحت اراضی منابع طبیعی بودند که مجوز ساخت و ساز بارگاه و مقبره را از منابع طبیعی گرفتیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار